12.9 C
Larissa
Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΕΙΔΗΣΕΙΣΑΠΟ ΕΛΛΑΔΑΑ. Καππάτου στο Πρώτο: Οι επιπτώσεις της κατάχρησης κινητών...

Α. Καππάτου στο Πρώτο: Οι επιπτώσεις της κατάχρησης κινητών και της πανδημίας στα παιδιά (audio)

Με αφορμή την απαγόρευση της χρήσης κινητών τηλεφώνων στα σχολεία της Βρετανίας αλλά και έρευνες σχετικές με τις επιπτώσεις της πανδημίας στα παιδιά, μίλησε στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,5 και 105,8  και στην εκπομπή «Γεώπολις» με τον Δημήτρη Φαναριώτη, η Αλεξάνδρα Καππάτου, ψυχολόγος-παιδοψυχολόγος.

«Την περίοδο της πανδημίας η χρήση των κινητών τηλεφώνων και τάμπλετ αυξήθηκε κατακόρυφα από τα παιδιά γιατί ήταν το μοναδικό μέσο επικοινωνίας με τους φίλους του και ψυχαγωγίας» επιβεβαιώνει η κ. Καππάτου.



«Υπήρξε κατάχρηση όλων των ηλεκτρονικών συσκευών κατά την περίοδο του εγκλεισμού των παιδιών, όπου τα κινητά χρησιμοποιούνται όχι μόνο για να επικοινωνήσουν μεταξύ τους αλλά και για να μπουν μέσα στα social media, σε πλατφόρμες όπως το τικ τοκ, που εκτοξεύθηκε. Αυτό γινόταν μέσα από το κινητό τηλέφωνο. Ένας σημαντικός λόγος ήταν αυτή η υπερβολική χρήση και στα σχολεία αυτό θα συνεχιζόταν γι’ αυτό ήταν μια σοφή απόφαση, αυτή που ελήφθη στην Βρετανία. Ένα θέμα  που  έχει δημιουργήσει σημαντικό προβληματισμό γιατί επηρεάζει τα παιδιά και στο πώς θα παρακολουθήσουν τα μαθήματα και στις γνωστικές τους λειτουργίες αλλά και στην διάθεσή τους. Αυτά θα αποτυπωθούν και επιστημονικά σε διάφορες μελέτες το προσεχές διάστημα, εκτιμά η κ. Καππάτου.

Απαγορεύεται ρητώς κάτω από τα δύο χρόνια, η χρήση οθονών, υπογραμμίζει η παιδοψυχολόγος, «ο γονιός δεν μπορεί να καταλάβει πόσο επηρεάζει τα παιδιά, σε πολύ μεγάλο βαθμό γιατί είναι και η πλαστικότητα του εγκεφάλου, που ούτε τηλεόραση δεν πρέπει να βλέπουν τα παιδιά σε αυτές τις ηλικίες».

Από τα 13 χρόνια και μετά θα έπρεπε να επιτρέπεται η χρήση των κινητών αλλά αφού αυτό είναι ανέφικτο, θα  πρέπει να βάζουμε ωράριο. Στα παιδιά του δημοτικού όχι πάνω από 2 ώρες και αυτό να το αποφεύγουμε.

Σχολιάζοντας έρευνα της Le Monde που κάνει λόγο για μείωση των γνωσιακών δυνατοτήτων των παιδιών κατά 40% και παρεπόμενα όπως η αύξηση του σωματικού βάρους, μεταξύ άλλων, τόνισε ότι η ψυχολογική πίεση που ασκήθηκε στα παιδιά ήταν κολοσσιαία και επέδρασε δραματικά στις γνωσιακές του δυνατότητες.

Πηγη: ert.gr

google-news-logo

Ακολουθήστε το larisanew.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι όλες τις τελευταίες ειδήσεις.

Τελευταία Νέα

Σχετικά Άρθρα