Νέο δίκτυο πεζοδρόμων και ποδηλατικών διαδρομών αποκτά η Λάρισα με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στο πλαίσιο της εγκεκριμένης Στρατηγικής Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (ΒΑΑ) του Δήμου Λαρισαίων.

Ο Περιφερειάρχης Κώστας Αγοραστός υπέγραψε την ένταξη του έργου, συνολικού προϋπολογισμού 3.172.260 ευρώ που περιλαμβάνει την πλήρη ανακατασκευή των οδών Αιόλου και Βυζαντίου, τμημάτων των οδών Λουκιανού, Χατζηζωγίδου και Ηρώων Πολυτεχνείου και τη δημιουργία ποδηλατοδρόμων συνολικού μήκους 1,5 χιλιομέτρου.

Δικαιούχος και φορέας λειτουργίας του έργου είναι ο Δήμος Λαρισαίων.

«Η συνεργασία και η συνέργεια φέρνουν νέα έργα με προστιθέμενη αξία για τους κατοίκους της Λάρισας. Η Περιφέρεια Θεσσαλίας χρηματοδοτεί μέσα από το πρόγραμμα Βιώσιμων Αστικών Αναπλάσεων του ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014-2020 την κατασκευή νέου δικτύου πεζοδρόμων και ποδηλατόδρομων.

Σε συνεργασία με το Δήμαρχο Λαρισαίων Απόστολο Καλογιάννη και την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014 -2020 χρηματοδοτούμε έργα που αλλάζουν την εικόνα στις γειτονιές της πόλης και δίνουν περισσότερο χώρο στον πεζό και στον ποδηλάτη. Ενθαρρύνουμε τη χρήση φιλικών προς το περιβάλλον μέσων μετακίνησης, βελτιώνουμε την αρχιτεκτονική του τοπίου, δημιουργούμε ένα πιο πράσινο, φιλικό και ελκυστικό αστικό περιβάλλον» δηλώνει ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός.

Οι δρόμοι που ανακατασκευάζονται
Το έργο περιλαμβάνει την πλήρη ανακατασκευή της οδού Αιόλου από την οδό 23ης Οκτωβρίου έως την οδό Αγιάς σε διατομή ενιαίας στάθμης, της οδού Βυζαντίου από την οδό Υψηλάντου έως την οδό 23ης Οκτωβρίου, τμημάτων των οδών Λουκιανού (από την οδό Χατζηζωγίδου έως την οδό Βυζαντίου) και Χατζηζωγίδου (από την οδό Λουκιανού έως την οδό Βυζαντίου) και τμήματος της οδού Ηρώων Πολυτεχνείου από την οδό Αγιάς έως την οδό Αεροδρομίου (εμπρός από το ΑΤΑ) ώστε να ενταχθεί σε αυτές ποδηλατόδρομος διπλής κυκλοφορίας συνολικού μήκους 1.500 μ.

Αναλυτικά στο έργο περιλαμβάνονται όλες οι απαραίτητες εργασίες οδοποιίας (εκσκαφές, καθαιρέσεις, χωματουργικά, οδοστρωσία, ασφαλτικά), η κατασκευή νέων πεζοδρομίων με οδηγούς όδευσης για άτομα με προβλήματα όρασης και ράμπες στις διασταυρώσεις αλλά και όπου προβλέπεται διάβαση πεζών, καθώς και η κατασκευή ποδηλατόδρομου (μονής ή διπλής κυκλοφορίας) από βιομηχανικό δάπεδο.

Στις περιοχές ενιαίου οδοστρώματος και όπου αλλού απαιτείται, θα κατασκευαστεί νέο δίκτυο ομβρίων υδάτων, το οποίο θα συνδεθεί με το αντίστοιχο δίκτυο της ΔΕΥΑΛ. Επίσης θα εκτελεστούν όλες οι εργασίες οριζόντιας και κατακόρυφης σήμανσης και ασφάλισης, όλες οι απαραίτητες Η/Μ εργασίες για την κατασκευή νέου δικτύου οδοφωτισμού και την κατασκευή σηματοδοτούμενων διαβάσεων και πεζοδιαβάσεων, καθώς και όλες οι απαραίτητες φυτεύσεις και εργασίες πρασίνου για την κατασκευή νέου δικτύου άρδευσης.

Οφέλη

Με την υλοποίηση του έργου επιτυγχάνεται:

– Αναβάθμιση του υποβαθμισμένου οικιστικού αστικού περιβάλλοντος της περιοχής

παρέμβασης

– Δημιουργία συνθηκών ασφαλούς χρήσης του ποδηλάτου και διευκόλυνση μετακίνησης πεζών και ΑΜΕΑ στο ήδη πεζοδρομημένο κέντρο με την επέκταση του δικτύου ποδηλατοδρόμων-πεζοδρόμων

– Ενθάρρυνση της χρήσης φιλικών προς το περιβάλλον επιλογών μετακίνησης και μείωση του κυκλοφοριακού προβλήματος κατά τις ώρες αιχμής στην περιοχή παρέμβασης και κατά συνέπεια μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και περιορισμό του θορύβου

– Μείωση χρήσης Ι.Χ. αυτοκινήτου καθώς και μείωση της κίνησης και του αριθμού των διερχομένων οχημάτων εντός της περιοχής παρέμβασης

– Αύξηση του πρασίνου με τις δενδροστοιχίες και τους νέους χώρους πρασίνου που δημιουργούνται με την υλοποίηση της πράξης

– Βελτίωση της ποιότητας της ατμόσφαιρας, λόγω της μείωσης των αέριων ρύπων και των αιωρούμενων μικροσωματιδίων

– Μείωση κυκλοφοριακού προβλήματος κατά τις ώρες αιχμής στην περιοχή παρέμβασης.