17.9 C
Larissa
Δευτέρα, 20 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΕΙΔΗΣΕΙΣΑΠΟ ΛΑΡΙΣΑΑπ. Καλογιάννης στο Ράδιο ΕΝΑ: «Ένας Δήμος χρειάζεται πάντα...

Απ. Καλογιάννης στο Ράδιο ΕΝΑ: «Ένας Δήμος χρειάζεται πάντα δίπλα ένα Πανεπιστήμιο»

Τη στιγμή που η κόντρα που ξεκίνησε ο Δήμος Βόλου με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας εντείνεται,  με αφορμή το οικόπεδο της οδού Παρασκευοπούλου, που ο Δήμος το προόριζε για να φιλοξενήσει το νέο Δικαστικό Μέγαρο αλλά ήταν ιδιοκτησίας του ΠΘ, η γειτονική Λάρισα όχι μόνο αξιοποιεί το Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα, αλλά υπέγραψε ο Δήμος Λαρισαίων Σύμφωνο Συνεργασίας για τομείς και δράσεις που …βλέπουν στο μέλλον. Ο Δήμαρχος Λαρισαίων κ. Απόστολος Καλογιάννης μίλησε στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Δημήτρη Καρεκλίδη για το σκεπτικό αυτής της συμφωνίας αλλά και το πεδίο δράσης, υπογραμμίζοντας πως το εύρος των επιστημών που καλύπτει το Πανεπιστήμιο μπορεί αναμφίβολα να βοηθήσει.

Οι συνεργασίες με το Πανεπιστήμιο απέδειξαν ότι μπορούν να βοηθήσουν στα Projects του Δήμου



Για το σκεπτικό της υπογραφής αυτού του Συμφώνου συνεργασίας με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας μίλησε ο Δήμαρχος Λαρισαίων, χαρακτηρίζοντας ως στρατηγική τη συνεργασία με το Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα και τονίζοντας πως το Πανεπιστήμιο μπορεί να να συνδράμει και να βοηθήσει στο έργο που έχει ήδη αναπτύξει ο Δήμος, που έχει  σχέση με την αναμόρφωση ιδίως του κέντρου της πόλης , με το σχέδιο βιώσιμης αστικής κινητικότητας , με περιβαλλοντικά ζητήματα, με ζητήματα καινοτομίας και εξωστρέφειας.

«Από το προηγούμενο διάστημα έχει αποδειχθεί ότι σε όλα αυτά,  οι επιμέρους συνεργασίες με το Πανεπιστήμιο,  μας έδιναν τις κατάλληλες βοήθειες για να μπορέσουμε τα διάφορα projects, που έχουμε, να προχωρήσουν πιο γρήγορα και να έχουμε και την αξιολόγησή τους. Συνεργασίες που γίνονταν σε μεμονωμένο επίπεδο, με καθηγητές του Πανεπιστημίου, έπρεπε και το αντιληφθήκαμε να πάρουν άλλα χαρακτηριστικά. Ένας Δήμος χρειάζεται πάντα δίπλα ένα Πανεπιστήμιο. Νομίζω ότι το εύρος των επιστημών που καλύπτει ένα Πανεπιστήμιο μπορεί αναμφίβολα να μας βοηθήσει. Γι΄ αυτό καταλήξαμε να συνυπογράψουμε ένα Σύμφωνο Συνεργασίας που με τις βοήθειες του Πανεπιστημίου σε ένα ένα τα ζητήματα που έχει ο Δήμος μπροστά του, θα μπορούμε να προχωράμε», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Καλογιάννης.

Σημείωσε πως το Πανεπιστήμιο είναι εκείνο που μπορεί να κάνει τις αξιολογήσεις και να προσεγγίσει και περιβαλλοντικά ζητήματα, όπως για παράδειγμα στο  σχέδιο βιώσιμης αστικής κινητικότητας με τους δρόμους ήπιας κυκλοφορίας στην πόλη, ένα έργο που υλοποιείται στην πόλη της Λάρισας.

«Μ’ αυτή την έννοια χρειαζόμασταν ένα σύμμαχο και το Πανεπιστήμιο βρέθηκε εδώ με τον Πρύτανη και την Αντιπρύτανη και τους ευχαριστώ δημόσια για διεύρυνση συνεργασίας, που θα έχει μακρό ορίζονται γιατί οι ανάγκες και οι νέες συνθήκες πια το επιβάλλουν, όταν εργαζόμαστε έτσι ώστε οποιοδήποτε ευρώ της χρηματοδότησής μας να πιάσει τόπο, χωρίς να υλοποιεί όνειρα που είδε απλά το βράδυ ο Δήμαρχος, αλλά να υλοποιεί όραμα, ένα στρατηγικό όραμα, σχεδιασμού για πολλά χρόνια που μπορούν τα Πανεπιστήμια μας να μας βοηθήσουν», υπογράμμισε ο Δήμαρχος Λαρισαίων.

Νέες προκλήσεις για την αυτοδιοίκηση

Όπως τόνισε ο κ. Καλογιάννης η πιο στενή και στρατηγική συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ήρθε ως απότοκο της κατανόησης πως υπάρχουν πλέον νέες προκλήσεις, εκτός από τη δημιουργία μια πλατείας ή την ασφαλτόστρωση ενός δρόμου, που κι αυτά φυσικά εντάσσονται στα έργα και τις αρμοδιότητες του Δήμου.

« Η αυτοδιοίκηση οφείλει να παίξει τον δικό της σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη των πόλεων μας, μια ανάπτυξη που μπορεί να μην έχει τα χαρακτηριστικά ενός επιχειρηματία που επενδύει, αλλά ενός φορέα ο οποίος οφείλει και πρέπει να κάνει πιο φιλικό το περιβάλλον στην πόλη  και για τους πολίτες,  αλλά και τους επιχειρηματίες και για νέες επενδύσεις. Υπάρχει ανάγκη να εμπλακούμε σε αυτά και πιστεύω πως όσοι Δήμοι πάρουν την πρωτοβουλία και προχωρήσουν γρήγορα θα αφήσουν ένα πολύ θετικό αποτύπωμα στις εξελίξεις που έρχονται», τόνισε.

Έφερε μάλιστα ως παράδειγμα των προκλήσεων της εποχής τα ενεργειακά ζητήματα, επισημαίνοντας πως ο Δήμος Λάρισας βρίσκεται μπροστά σε έναν ενεργειακό μετασχηματισμό,  ο οποίος περιλαμβάνει φωτοβολταϊκά που φτάνει τα 40MW για να καλύψει τις ανάγκες του και μπαίνει και στην ηλεκτροκίνηση, καθώς υπάρχει σχεδιασμός και στόχος να γίνει μεταφορά των πολιτών από  τα  περιφερειακά πάρκινγκ της πόλης, με εξπρές δρομολόγια ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων,  στο κέντρο της πόλης . Όπως σημείωσε υπάρχει μία λογική αντιμετώπισης του κυκλοφοριακού που έχουν όλες οι μεσαίου μεγέθους πόλεις της Ελλάδας που δομήθηκαν από τη δεκαετία του 60 κι αυτό πρέπει να μεταστραφεί, με το πεδίον δόξης να είναι λαμπρό.

Μάλιστα ο κ. Καλογιάννης επεσήμανε πως η αυτοδιοίκηση οφείλει και πρέπει να αξιοποιεί τις συνεργασίες, εν προκειμένω αυτή με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, και μέσα στο αντικειμενικά δύσκολο περιβάλλον που υπάρχει, οικονομικά και θεσμικά για την αυτοδιοίκηση, να βρει τον βηματισμό της που θα οδεύσει σ’ αυτές τις μεγάλες αλλαγές.

Μεταστροφή των Λαρισαίων στο ποδήλατο και στο περπάτημα

Ένα μεγάλο ζήτημα που έχουν να αντιμετωπίσουν οι Δήμοι είναι και το κυκλοφοριακό σε συνδυασμό με το περιβάλλον και τους εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης.

«Ο Δήμος Λαρισαίων έχει κάνει ένα σχέδιο από πολύ νωρίς και το υλοποιεί. Υπάρχουν ακτινωτοί ποδηλατόδρομοι, οι οποίοι από το κέντρο της πόλης μπορεί να σε φτάσουν μέχρι και την ακραία συνοικία, όπως το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο, το κάμπους του πρώην ΤΕΙ. Όλα αυτά είναι σε εξέλιξη και υλοποιούνται. Με πολλή χαρά βλέπω να υπάρχει μια γρήγορη μεταστροφή των πολιτών, οι οποίοι ανακαλύπτουν όχι μόνο το ποδήλατο αλλά και τα πόδια τους. Η Λάρισα έχει ένα χαρακτηριστικό. Από το κέντρο της μέχρι τις πιο ακραίες συνοικίες δεν απέχει περισσότερο από 15-20 λεπτά περπάτημα. Άρα οφείλουμε σ’ αυτή την αλλαγή της κουλτούρας που πρέπει να επιτύχουμε,  όλοι μας να χρησιμοποιήσουμε διαφορετικούς τρόπους κίνησης,   πέρα αυτό το αυτοκίνητο, το οποίο δεν δημιουργεί μόνο ζητήματα συνωστισμού στο κέντρο της πόλης, αλλά και ρύπανσης, καθώς είναι σημαντικοί οι ρύποι που εκπέμπουν τα αυτοκίνητα», εξήγησε ο κ. Καλογιάννης για το όραμα αλλά και το έργο του Δήμου.

Οι αλλαγές που προωθούνται φαίνονται ήδη στην καθημερινότητα, ενώ ο Δήμος συνεργάζεται ήδη με Ιδρύματα που ασχολούνται με το  θέμα της οδικής ασφάλειας και της αλλαγής συμπεριφοράς πολιτών με  πολλές δράσεις, συντελώντας στην προσπάθεια αλλαγής του τρόπου μετακίνησης στην πόλη.

«Ήδη έχουν ολοκληρωθεί κατά 90% οι περιφερειακοί δακτύλιοι της πόλης και εναπόκειται στους πολίτες να μετακινηθούν γρήγορα από τους περιφερειακούς δρόμους. Στο πρόγραμμα «Τρίτσης» έχουμε καταθέσει πρόταση  για την ολοκλήρωση του εσωτερικού δακτυλίου της πόλης και είμαι βέβαιος με τα έργα αυτά ότι η Λάρισα παίρνει άλλα χαρακτηριστικά, αυτά μιας μεσαίου μεγέθους ευρωπαϊκής πόλης», είτε καταλήγοντας ο Δήμαρχος Λαρισαίων.

magnesianews.gr

google-news-logo

Ακολουθήστε το larisanew.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι όλες τις τελευταίες ειδήσεις.

Τελευταία Νέα

Σχετικά Άρθρα