12.9 C
Larissa
Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΕΙΔΗΣΕΙΣΑΠΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΑπατεώνες “άδειασαν” τραπεζικό λογαριασμό

Απατεώνες “άδειασαν” τραπεζικό λογαριασμό

Θύμα απάτης έπεσε άλλος ένας Βολιώτης, μέσω της τραπεζικής συναλλαγής «Λεφτά στο λεπτό». Ο Βολιώτης πωλητής κινητού τηλεφώνου είδε μέσα σε λίγα λεπτά, να εξαφανίζονται από τον τραπεζικό του λογαριασμό 7.000 ευρώ περίπου…

Η απάτη εις βάρος του Βολιώτη φέρεται να έγινε τον περασμένο Ιανουάριο, για να υποβάλει μήνυση κατ’ αγνώστων ο παθών και η Εισαγγελία Πρωτοδικών να παραγγείλει την διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης, που ανατέθηκε στην Υποδιεύθυνση Ασφάλειας. Σύμφωνα με το ιστορικό της απάτης, ο Βολιώτης φέρεται να ανάρτησε στην ιστοσελίδα car.gr αγγελία πώλησης κινητού τηλεφώνου μάρκας Samsung, προς 200 ευρώ. Ο δράστης της απάτης φέρεται να επικοινώνησε τηλεφωνικά μαζί του και φέρεται να του είπε, ότι θα του κατέθετε μέσω της υπηρεσίας “Λεφτά στο λεπτό” τα χρήματα. Στη συνέχεια, για να γίνει πιο πειστικός θα τον καλούσε φιλικό του πρόσωπο, προκειμένου να κανονίσουν τα διαδικαστικά. Παράλληλα του ζήτησε το IBAN του λογαριασμού του, που ο ανυποψίαστος Βολιώτης το έδωσε. Η υπηρεσία «Λεφτά στο λεπτό», βασίζεται στη χρήση ενός ειδικού μυστικού κωδικού μιας χρήσης (Κωδικός Παραλαβής Μετρητών). Μόλις ο πελάτης-αποστολέας καταχωρήσει εντολή για αποστολή χρημάτων, λαμβάνει τον μυστικό κωδικό, τον οποίο γνωστοποιεί στον παραλήπτη. Η αποστολή των χρημάτων γίνεται από οποιοδήποτε ΑΤΜ.



Το θύμα αγνοώντας τη συγκεκριμένη διαδικασία προχώρησε σε αυτού του είδους την τραπεζική συναλλαγή. Δυστυχώς όμως, αντί να εισπράξει τα χρήματα που υποτίθεται ότι θα του έβαζε ο υποψήφιος αγοραστής, έχασε από τον λογαριασμό του 7.000 ευρώ περίπου. Οι απατεώνες παριστάνουν τους αγοραστές, βασιζόμενοι στην άγνοια των υποψήφιων θυμάτων για το πώς λειτουργεί η τραπεζική υπηρεσία, με αποτέλεσμα, ενώ το θύμα πιστεύει πως πληκτρολογεί το ποσό, που υποτίθεται πως θα λάβει από την αγορά, στην πραγματικότητα δίνει εντολή χρέωσης του δικού του λογαριασμού. Η τραπεζική υπηρεσία «λεφτά στο λεπτό» δημιουργήθηκε προς διευκόλυνση των πελατών της τράπεζας, οι οποίοι για παράδειγμα χρειάζονται άμεσα χρήματα, όμως βρίσκονται στον δρόμο και έχουν ξεχάσει τη χρεωστική τους κάρτα, αλλά πρέπει να κάνουν ανάληψη ή έχουν χάσει το πορτοφόλι και χρειάζονται επειγόντως μετρητά κ.λπ. Ανάληψη των μετρητών μπορεί να κάνει ακόμη και παραλήπτης, που δεν είναι πελάτης της Τράπεζας, αρκεί να διαθέτει τον Κωδικό Ανάληψης Μετρητών, που για λόγους ασφαλείας η Τράπεζα κοινοποιεί μόνο στον αποστολέα των χρημάτων, συνήθως στο κινητό του τηλέφωνο. Δηλαδή μόνο ο αποστολέας γνωρίζει τον Κωδικό Ανάληψης Μετρητών μίας χρήσης, και έτσι γίνεται το λάθος από τα θύματα, αφού τα ίδια γνωστοποιούν τον κωδικό στον παραλήπτη, που δεν είναι άλλος από τον απατεώνα, ο οποίος εισπράττει απευθείας τα χρήματα, που υποτίθεται ότι έπρεπε να καταθέσει, για την αγορά του προϊόντος ή της υπηρεσίας. Μόλις συνειδητοποίησε ότι έχασε 7000 ευρώ και πως έπεσε θύμα απάτης ήταν δυστυχώς αργά και παρότι κάλεσε ο ίδιος τον απατεώνα, αυτός δεν απάντησε. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα τηλέφωνα με τα οποία επικοινωνούν συνήθως οι απατεώνες με τα θύματά τους, είναι «πακιστανικά», ενώ οι λογαριασμοί στους οποίους μεταφέρουν τα χρήματα που υφαρπάζουν, ανήκουν σε ηλικιωμένους, που δεν έχουν ιδέα, τί γίνεται… Ο Βολιώτης κατέθεσε μήνυση.

Τους υφάρπαξαν 31.000 ευρώ
Άγνωστοι απατεώνες εξάλλου υφάρπαξαν τους κωδικούς ηλεκτρονικού τραπεζικού λογαριασμού ενός ζευγαριού από την Θεσσαλονίκη, που διαμένει προσωρινά στη Βυζίτσα Πηλίου και όπως κατάγγειλε το ζευγάρι, τους πήραν 31.000 ευρώ… Η απάτη φέρεται να συνέβη στις 23 και 24 Φεβρουαρίου, όταν ξαφνικά τα ζευγάρι έλαβε μήνυμα στο κινητό τους τηλέφωνο (alert), ότι διενεργείται τραπεζική συναλλαγή. Η εντολή της συναλλαγής φέρεται να δόθηκε στην τράπεζα, όπου είχαν τα χρήματά τους, από τους ίδιους, χωρίς ωστόσο να το γνωρίζουν… «Χάκερ» φέρεται να άρπαξαν τα χρήματα, μπαίνοντας στον τραπεζικό τους λογαριασμό και να τα τοποθέτησαν σε άλλο λογαριασμό, που φέρεται να ανήκει σε γυναίκα… Η Εισαγγελία Πρωτοδικών Βόλου παράγγειλε τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης, που επίσης ανατέθηκε στην Υποδιεύθυνση Ασφάλειας. Υπολογίζεται ότι κάθε εβδομάδα καταγγέλλονται δύο τουλάχιστον ηλεκτρονικές απάτες στην Ασφάλεια Βόλου.

e-thessalia.gr

google-news-logo

Ακολουθήστε το larisanew.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι όλες τις τελευταίες ειδήσεις.

Τελευταία Νέα

Σχετικά Άρθρα