6.9 C
Larissa
Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΕΙΔΗΣΕΙΣΑΠΟ ΛΑΡΙΣΑΑπό τύχη δεν θρηνήσαμε κι άλλους νεκρούς στα Τέμπη...

Από τύχη δεν θρηνήσαμε κι άλλους νεκρούς στα Τέμπη – Η επιλογή της σταθμάρχισσας Νέων Πόρων απέτρεψε τα χειρότερα

Συνεχείς είναι οι αποκαλύψεις από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, όπου 57 συνάνθρωποί μας έχασαν τη ζωή τους μετά και τη σύγκρουση του επιβατικού τρένου με την εμπορική αμαξοστοιχία. Το δυστύχημα ήταν αποτέλεσμα μίας σειράς παραγόντων, όπως της έλλειψης δικλείδων ασφαλείας και του ανθρώπινου λάθους, για το οποίο καταδικάστηκε και προφυλακίστηκε ο 59χρονος σταθμάρχης Λάρισας. Εκείνη η ημέρα είχε αρκετό φόρτο εργασίας, καθώς ήταν το τέλος του τριημέρου της Καθαράς Δευτέρας και πολλοί επέστρεφαν στις υποχρεώσεις τους.

Μάλιστα, λόγω και του βεβαρημένου φόρτου εργασίας, στο «φως» έρχεται μία νέα αποκάλυψη, η οποία σχετίζεται πάλι με ένα σιδηροδρομικό δυστύχημα πριν σημειωθεί στην κοιλάδα των Τεμπών. Οπως αναφέρει ο Alpha, «πρωταγωνιστής» στο νέο δυστύχημα θα ήταν πάλι το μοιραίο επιβατικό τρένο, Intercity 62, το οποίο πήγε να συγκρουστεί με μία άλλη επιβατική αμαξοστοιχία που μετέφερε δεκάδες επιβάτες. Σύμφωνα με το πρωτόκολλο σιδηροδρομικών θα έπρεπε να δοθεί προτεραιότητα στην αμαξοστοιχία από Θεσσαλονίκη προς Λάρισα, ωστόσο αυτό δεν το έκανε η σταθμάρχης των Νέων Πόρων, προφανώς από σύμπτωση, και δίνοντας την προτεραιότητα στην εμπορική αμαξοστοιχία που βρισκόταν στον σταθμό, για να μην υπάρχουν καθυστερήσεις και αποτρέποντας έτσι τη σύγκρουση του Intercity 62 με το άλλο προαστιακό, που μετέφερε 65 επιβάτες.



Συγκεκριμένα, στον σταθμό των Νέων Πόρων υπάρχουν τέσσερις γραμμές, οι οποίες είναι ανόδου και καθόδου και τα τρένα προσπερνούν απευθείας τον σταθμό χωρίς να σταματούν. Στη μία γραμμή σταμάτησε η εμπορική αμαξοστοιχία, η οποία και περίμενε οδηγίες από τη σταθμάρχη για να ξέρει αν θα συνεχίσει το ταξίδι της προς τον Πειραιά ή αν θα παραμείνει στον σταθμό, για να την προσπεράσει ο προαστιακός. Ο προαστιακός, που ξεκίνησε από τη Θεσσαλονίκη και είχε προορισμό τη Λάρισα, ξεκίνησε με καθυστέρηση και εξαιτίας αυτού ήταν 12 λεπτά πίσω από το εμπορικό.

 

Οταν ο προαστιακός έφτασε στη στάση των Νέων Πόρων και βάσει κανονισμού θα έπρεπε να περιμένει η εμπορική αμαξοστοιχία παρκαρισμένη στον σταθμό, προκειμένου να προσπεράσει το επιβατικό τρένο από την αριστερά πλευρά των γραμμών καθόδου και με προορισμό τη Λάρισα. Η σταθμάρχης, όμως σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΣΕ, προτίμησε να «διώξει» την εμπορική αμαξοστοιχία και όχι τον προαστιακό, «παραβιάζοντας» έτσι τυπικά το πρωτόκολλο των σιδηροδρόμων. Σε περίπτωση που δεν είχε πραγματοποιήσει αυτήν την κίνηση η σταθμάρχης, θα κατέβαινε ο προαστιακός από τη γραμμή καθόδου με κατεύθυνση τα Τέμπη και θα οδηγούνταν σε μία μοιραία σύγκρουση με το Intercity 62, το οποίο κινούνταν στη γραμμή καθόδου.

Την απόφαση την πήρα, σύμφωνα με πληροφορίες του ΣΚΑΪ, λόγω της καθυστέρησης του προαστιακού τρένου, η οποία και ήταν σημαντική για την πορεία. Θεώρησε, κοινώς, ότι δεν είναι ανάγκη να περιμένει η εμπορική αμαξοστοιχία μέχρι να έρθει ο προαστιακός. Με αυτό το τρόπο, πριν και το μοιραίο δυστύχημα στα Τέμπη, απετράπη ένα μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δυστύχημα, που θα είχε ως αποτέλεσμα ακόμα περισσότερους νεκρούς και τραυματίες.

Πηγή: reader.gr

google-news-logo

Ακολουθήστε το larisanew.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι όλες τις τελευταίες ειδήσεις.

Τελευταία Νέα

Σχετικά Άρθρα