Στα μέσα Ιανουαρίου του 2022 αναμένεται να πραγματοποιηθεί το πρώτο δρομολόγιο του τρένου υψηλής ταχύτητας ETR470, που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με την Αθήνα με μέγιστη ταχύτητα 160 χιλιόμετρα την ώρα, καθώς φαίνεται πως διευθετείται το θέμα που είχε ανακύψει με την έλλειψη συσκευής αμμοδιασποράς στο σύστημα πέδησης των συρμών (βασική προϋπόθεση για την πιστοποίηση και αδειοδότηση της κυκλοφορίας τους στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο).

Η δήλωση από τον πρόεδρο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Την απόφαση να τοποθετηθούν σύντομα στους συρμούς -από την κατασκευάστρια Alstom– οι απαιτούμενοι αμμοδιασπορείς, ώστε τα τρένα να συμμορφώνονται με τους εθνικούς κανόνες για την ασφάλεια του τροχαίου υλικού και να μπορέσουν να λάβουν την απαιτούμενη πιστοποίηση, γνωστοποίησε σήμερα ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Ντάριο Λο Μπόσκο (Dario Lo Bosco), κατά τη διάρκεια συνάντησης με δημοσιογράφους, στο περιθώριο της διεθνούς έκθεσης τεχνολογίας και καινοτομίας BEYOND 4.0, στη Θεσσαλονίκη.

Οι πέντε αυτοκινητάμαξες τύπου ETR470 αναμενόταν να δρομολογηθούν σταδιακά μεταξύ Θεσσαλονίκης και Αθήνας, αρχής γενομένης από τον Μάρτιο του 2021, αλλά στη συνέχεια η έναρξη των δρομολογίων μετατέθηκε για τον Ιούνιο.

Έκτοτε -και ελλείψει της απαιτούμενης πιστοποίησης- οι τρεις από τις αυτοκινητάμαξες που είχαν ήδη αφιχθεί στην Ελλάδα, έμεναν ακινητοποιημένες στο αμαξοστάσιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Μενεμένη Θεσσαλονίκης. Πλέον, μια περιπέτεια μηνών τελειώνει, καθώς η τοποθέτηση των αμμοδιασπορέων φαίνεται πως θα καταστήσει επιτέλους δυνατή την έναρξη των δρομολογίων από τις αρχές του 2022.

Ωστόσο, όπως διευκρίνισε ο κ. Λο Μπόσκο, οι αμαξοστοιχίες ΕΤR470 δεν ανήκουν στην οικογένεια των τρένων που χαρακτηρίζονται «Βέλη».

Η δρομολόγηση των πρώτων αμαξοστοιχιών αυτής της οικογένειας «θα χρειαστεί πολλά ακόμα χρόνια δουλειάς, με πολύ καλή συνεργασία μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και της Ferrovie dello stato (FSI)», επισήμανε ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, διευκρινίζοντας ότι για να μπορούν τα τρένα ν’ αναπτύξουν τέτοιες ταχύτητες στο ελληνικό δίκτυο, θα πρέπει πρώτα να ολοκληρωθούν οι λεγόμενες «γραμμές προτεραιότητας» και η σιδηροδρομική διασύνδεση με τη Σόφια.

Τα μελλοντικά σχέδια

Ταυτόχρονα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μπορεί μελλοντικά να επωφεληθεί και από το πρόγραμμα ανάπτυξης της τεχνολογίας διαχείρισης σιδηροδρομικής κυκλοφορίας ERTMS (European Rail Traffic Management System), που -σύμφωνα με τον κ. Λο Μπόσκο- βρίσκεται σε εξέλιξη, με κοινοτική χρηματοδότηση, και επιτρέπει την καλύτερη «επικοινωνία» μεταξύ της σιδηροδρομικής γραμμής και του συρμού και άρα και την ανάπτυξη μεγαλύτερων ταχυτήτων.

Κληθείς να αποκαλύψει το ύψος του επενδυτικού προγράμματος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τα επόμενα χρόνια στη Βόρεια Ελλάδα και το σύνολο της χώρας, ο κ.Λο Μπόσκο επισήμανε ότι δεν μπορεί να προβεί σε σχετικές ανακοινώσεις, μέχρις ότου υπογραφεί η σύμβαση Υποχρεωτικής Δημόσιας Υπηρεσίας (ΥΔΥ) με το ελληνικό δημόσιο για τις άγονες γραμμές.

Ο κ.Λο Μπόσκο επισήμανε, τέλος, ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ συζητά με τον υπουργό Μεταφορών, Κώστα Aχ. Καραμανλή, για το ενδεχόμενο χρήσης ιστορικών τρένων (πχ, της πρώην βασιλικής αμαξοστοιχίας), καθώς και «τρένων της γεύσης», που θα προσφέρουν οινογαστρονομικές εμπειρίες, για τουριστικούς σκοπούς.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ