11.9 C
Larissa
Τρίτη, 16 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΕΙΔΗΣΕΙΣΑΠΟ ΕΛΛΑΔΑΗ Ιερά Μονή που αντιστρατεύεται στα έργα του διαβόλου...

Η Ιερά Μονή που αντιστρατεύεται στα έργα του διαβόλου (Μονή: Αγίων Κυπριανού και Ιουστίνης) PHOTOS

 

Στους νοτιοδυτικούς πρόποδες της Πάρνηθας, είκοσι χιλιόμετρα μακριά από το κέντρο της Αθήνας, δεσπόζει από το 1961 επιβλητικό (πάνω από το δήμο Φυλής) το μοναστήρι των Αγίων Κυπριανού και Ιουστίνης. Καθημερινά υποδέχεται πάρα πολλούς πιστούς που συρρέουν από πολλά μέρη της Ελλάδας αλλά και απ? όλο τον κόσμο (Γερμανία, Σουηδία, Αμερική) για να ασπαστούν τη θαυματουργή εικόνα των αγίων και να ζητήσουν τη βοήθειά τους.

agios kiprianos (1)

«Από τότε που ιδρύθηκε η μονή συμβαίνουν πολύ συχνά θαύματα. Οι άγιοι προστατεύουν το σπίτι τους και στέλνουν τους πιστούς εδώ. Μπορεί να ακούγεται υπερβολικό για πολλούς, ωστόσο η μαγεία και τα έργα του διαβόλου υπάρχουν και αν δεν προσέξει κανείς την ψυχή του, μπορεί εύκολα να κυριευθεί από αυτά, αν μάλιστα τον βάλουν στο στόχαστρο κακοί άνθρωποι», λέει ο υπεύθυνος τύπου της ιεράς μονής, επίσκοπος Γαρδικίου κ. Κλήμης. «Εχω δει ανθρώπους κυριευμένους από τον δαίμονα να τραντάζονται μπροστά στην εικόνα των αγίων. Το θέαμα είναι φριχτό. Οι μοναχοί στηριζόμαστε στη βοήθεια του Θεού και των αγίων, ενώπιον των οποίων ο σατανάς είναι αδύναμος. Λυπούμαστε όμως όσους κυριεύονται από αυτόν».



agios kiprianos (2)

Το χρονικό της ιεράς μονής

 

Η ιερά ανδρική Κοινοβιακή Μονή των Αγίων Μαρτύρων Κυπριανού και Ιουστίνης χτίστηκε το 1961 από τον γέροντα της μονής, μητροπολίτη Κυπριανό, ο οποίος αποφασίζοντας να εκπληρώσει ένα παλιό του τάμα στον Αγιο Κυπριανό και να αφιερώσει την ψυχή του στο Θεό ξεκίνησε την αναζήτηση κατάλληλου τόπου ώστε να φτιάξει ένα κελάκι και μια μικρή εκκλησία. «Οταν έφθασα στον ξερότοπο όπου βρίσκεται σήμερα η ιερά μονή μας, παραδόξως ενώ δεν υπήρχε τίποτα το οποίο να με ελκύει για εγκατάσταση, καρφώθηκαν τα πόδια μου στη γη και πλημμύρισα από ψυχική γαλήνη» περιγράφει ο γέροντας στο βιβλίο όπου περιέχεται η ιστορία του μοναστηριού.  «Κατέβηκα στο χωριό και ζήτησα τον ιδιοκτήτη της γης. Τον πληροφόρησα για ποιο λόγο ήθελα το οικόπεδο και αμέσως μου απάντησε πως θα μου παραχωρούσε πέντε στρέμματα αφιλοκερδώς για τη μνήμη των γονιών του. Τρεις ημέρες αργότερα ήρθε και με βρήκε κατασυγκινημένος. ?Τρέξε και βρες συμβολαιογράφο. Θα σου δώσω επτά στρέμματα. Εμφανίστηκαν μπροστά μου οι άγιοι και με διαβεβαίωσαν πως εδώ θα γίνει το σπίτι τους?, μου εκμυστηρεύτηκε ο ιδιοκτήτης» αφηγείται ο γέροντας στο κείμενό του.

agios kiprianos (3)

Από τότε η Ιερά Μονή των Αγίων Κυπριανού και Ιουστίνης έχει αναπτυχθεί. Σήμερα περιλαμβάνει δύο τμήματα: την κυρίως μονή, η οποία είναι άβατη για τις γυναίκες, και τον προσκυνηματικό χώρο όπου έρχονται οι προσκυνητές και κάθε Τετάρτη τελείται Παράκληση και διαβάζονται εξορκισμοί. Ακολουθεί το παλαιό ημερολόγιο, που ανήκει στην Ιερά Σύνοδο των Ενισταμένων. Είναι η έδρα της Ιεράς Μητρόπολης Ωρωπού και Φυλής και επιτελεί εκτεταμένο φιλανθρωπικό και ιεραποστολικό έργο τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

agios kiprianos (4)

Μαγεία και εξορκισμοί

 

Σύμφωνα με τον θεοφιλέστατο κ. Κλήμη, υπάρχουν και επιτελούνται στην εποχή μας τα έργα της μαγείας από τους μάγους, οι οποίοι διδάσκουν τα μυστικά τους από γενιά σε γενιά. «Κυρίως, αλλά όχι κατά κανόνα, οι μάγοι είναι γυναίκες οι οποίες μεταφέρουν όλα όσα γνωρίζουν στις κόρες τους. Τις περισσότερες φορές τα μάγια γίνονται από ανθρώπους του οικογενειακού ή φιλικού περιβάλλοντος των ανθρώπων που επηρεάζονται από αυτά. Κάθε μέρα ακούμε ή λαμβάνουμε με γράμματα διάφορες τέτοιες ιστορίες. Τις προάλλες μου είπε μια πιστή πως βρήκε κάτω από το νεροχύτη της μια νεκροκεφαλή. Μετά από μερικές ημέρες λάδια στο μπαλκόνι της και πως ξαφνικά η οικογένειά της διασπάστηκε. Ηρθε στην ιερά μονή για να προσευχηθεί και να ζητήσει την προστασία των αγίων» λέει ο επίσκοπος και εξηγεί: «Οποιος μυείται στα μυστικά της μαγείας ακολουθεί ένα συγκεκριμένο τελετουργικό με το οποίο ουσιαστικά πουλάει την ψυχή του στο σατανά και του υπόσχεται πίστη. Δύσκολα ξεφεύγει κανείς από αυτό το δρόμο. Τα μάγια έχουν οδηγήσει ανθρώπους μέχρι και στο θάνατο. Εχουμε όμως δει στη μονή μας ετοιμοθάνατους να γιατρεύονται. Αυτό το διάστημα επισκέπτεται τη μονή μας ένας πρώην μάγος ο οποίος μετανόησε και προσπαθεί να ξεφύγει από το δρόμο του κακού. Βασανίζεται φριχτά. Το δαιμόνιο δεν τον αφήνει ήσυχο».

agios kiprianos (5)

Κάθε Τετάρτη απόγευμα πλήθος κόσμου περνάει το κατώφλι της μονής προκειμένου να λάβει τις ευχές που διαβάζονται κατά των έργων του διαβόλου και να αισθανθεί την θεία βοήθεια και ευλογία. «Είναι σπάνια τα περιστατικά με πραγματικά δαιμονισμένους, ωστόσο αν τυχόν εκδηλωθεί κάποιος τέτοιος, τον απομακρύνουμε από το πλήθος και διαβάζουμε τις ειδικές ευχές της εκκλησίας μας μεμονωμένα και όχι δημόσια”.

agios kiprianos (6)

Από τους μεγαλύτερους μάγους της εποχής του υπήρξε και ο Αγιος Κυπριανός, του οποίου ο βίος είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα για τη δύναμη της μετάνοιας. «Ο Αγιος Κυπριανός ήταν από τους πιο γνωστούς μάγους. Μάλιστα, συνομιλούσε συχνά με τον ίδιο το σατανά, ο οποίος έθεσε στη διάθεσή του μια φάλαγγα δαιμόνων για να τον υπηρετούν. Η φήμη του απλώθηκε και πολλοί κατέφευγαν σε αυτόν. Κάποια στιγμή τον βρήκε  ένας αριστοκράτης, ο οποίος ήταν ερωτευμένος με την Ιουστίνη. Μια χριστιανή που αρνήθηκε τον έρωτά του διότι είχε αποφασίσει να ταχθεί στο Θεό. Ο αριστοκράτης πείσμωσε και ζήτησε τη βοήθεια του μάγου -ακόμη- Κυπριανού και των δαιμόνων του, αλλά προς μεγάλη τους έκπληξη διαπίστωσαν πως ο σατανάς δεν ήταν ικανός να επηρεάσει την Ιουστίνη, η οποία ήταν σκεπασμένη από τη Θεία Χάρη. Βλέποντας αυτό ο Κυπριανός και μετά από πολλές ανέφικτες προσπάθειες ασπάσθηκε το χριστιανισμό και δίδαξε το λόγο του Θεού μαζί με την Αγία Ιουστίνη μέχρι που μαρτύρησαν», διηγείται ο θεοφιλέστατος θέλοντας να τονίσει πως ο Θεός προστατεύει τα παιδιά του και δέχεται όλους όσοι μετανοούν.

agios kiprianos (7)

Μαρτυρίες και λυγμοί

«Εφτασα κοντά στο θάνατο αλλά σώθηκα»

 

Αν σταθεί κανείς για λίγη ώρα στον προαύλιο χώρο του μοναστηριού, θα ακούσει συγκλονιστικές μαρτυρίες απλών ανθρώπων που με δάκρυα στα μάτια διηγούνται θαύματα που συνέβησαν στους ίδιους ή που είδαν με τα μάτια τους. Μια κυρία -σεβόμενοι την επιθυμία της διατηρούμε την ανωνυμία της- μας αποκάλυψε τη συγκλονιστική προσωπική της εμπειρία. «Ξαφνικά, για μεγάλο χρονικό διάστημα και ενώ πριν έσφυζα από υγεία, πονούσαν φριχτά οι κλειδώσεις μου. Είχα πυρετό και στ? αλήθεια ένιωθα πως έλιωνα σαν το κερί. Οι γιατροί δεν μου έβρισκαν τίποτα. Εφτασα κοντά στο θάνατο, ώσπου μια γειτόνισσα με συμβούλευσε να επισκεφτώ τη μονή των Αγίων Κυπριανού και Ιουστίνης. Ανέβηκα στο μοναστήρι επί τρεις συνεχόμενες Τετάρτες και άκουσα τις ευχές. Την τελευταία σταμάτησαν οι πόνοι. Αρχισα να τρώω κανονικά. Είχα συνέλθει!» λέει και δάκρυα συγκίνησης τρέχουν στο πρόσωπό της. «Μετά από λίγες ημέρες με επισκέφτηκε μια αδελφική μου φίλη και εξέφρασε την απορία της: «Μα, καλά, πώς έγινες καλά;». Της είπα ενθουσιασμένη ό,τι είχε συμβεί και ξαφνικά εκείνη γονάτισε μπροστά μου και κλαίγοντας με λυγμούς μου είπε: ?Αν μπορείς, συγχώρεσέ με. Εγώ σου έκανα μάγια. Σε ζήλεψα και πλήρωσα μάγο για να σε κάνει να λιώνεις σαν το κερί. Ηθελα να σε δω λείψανο στο φέρετρο?»!…

agios kiprianos (8)

Αλλο ένα θαύμα που συνέβη πριν από λίγο καιρό σ? ένα ζευγάρι ομογενών από τη Γερμανία μας αφηγήθηκε ο επίσκοπος Κλήμης. «Επρόκειτο για ένα ιδιαίτερα αγαπημένο ανδρόγυνο που όμως πολύ ξαφνικά είδε μαύρα σύννεφα να σκεπάζουν το γάμο του. Ο άντρας δεν ήθελε να αντικρίσει πλέον τη σύζυγό του. Τον ενοχλούσε η παρουσία της και έφυγε από το σπίτι. Η κοπέλα, μην ξέροντας τι να κάνει, είπε τα όσα συνέβαιναν στην πεθερά της». Μετά από μερικές ημέρες εμφανίστηκε στον ύπνο της μητέρας του συζύγου της ο Αγιος Κυπριανός και της υπέδειξε ένα σημείο στο οποίο υπήρχαν τα μάγια. «Της έδειξε το συρτάρι με τα πουλόβερ στην ντουλάπα. Την επόμενη ημέρα έψαξαν στο σημείο και με μεγάλη τους έκπληξη βρήκαν ένα κομπόδεμα με μακάβριο περιεχόμενο! Αφού διηγήθηκαν στον άντρα τα όσα έγιναν, τον έπεισαν να έρθει μέχρι τη μονή μας. Παρακολούθησαν την Παράκληση της Τετάρτης και τους διαβάστηκαν οι ευχές των αγίων μας. Μας είπαν πως την ώρα που διαβάζονταν οι ευχές ένιωσαν σαν να καίγονται και οι δύο. Εφυγαν από τη μονή μας αγκαλιασμένοι και αγαπημένοι. Τα μάγια λύθηκαν και ζουν πλέον μονιασμένοι».

Ο επίσκοπος Κλήμης τονίζει πως «οι ευχές εντάσσονται στο όλο πλαίσιο της εκκλησιαστικής ζωής και δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται ξεκομμένα και ανεξάρτητα από την θεραπευτική της Εκκλησίας. Για να “πιάσουν” οι εξορκιστικές ευχές πρέπει να υπάρχει μετάνοια-εξομολόγηση, αποχή από την αμαρτία, προσευχή, νηστεία, αγαθοεργία, πνευματική προσπάθεια, ταπείνωση, υπομονή, συγχωρητικότητα, επιμονή, αγάπη. Πάντως, τόνισε, εμείς δεν έχουμε κάποια ειδικότητα στο θέμα των εξορκισμών. Οι Αγιοι είναι οι θαυματουργοί, οι οποίοι βοηθούν και ανταποκρίνονται στην πίστη και στις ανάγκες των προσκυνητών και όχι εμείς. Εμείς απλά τους θυμίζουμε όσα είναι αναγκαία, τους παραπέμπουμε στο Θεό και τους Αγίους και προσευχόμαστε γι΄ αυτούς». Και συνέχισε: «Εχουμε μαρτυρίες πιστών που έχουν θεραπευτεί από διάφορες ασθένειες», διότι οι Αγιοι βοηθούν ευρύτερα σε πολλές άλλες περιπτώσεις και όχι μόνο ενάντια στα μάγια.

agios kiprianos kai ioustini

Επιφανείς επισκέπτες που ζητούν ευχές

 

Πολλά διάσημα πρόσωπα της χώρας μας επισκέπτονται δυστυχώς αστρολόγους και μέντιουμ προκειμένου να προβλέψουν την πορεία τους και να τους συμβουλέψουν για τις μελλοντικές τους κινήσεις και πέφτουν έτσι θύματα του πονηρού και των οργάνων του. Από την άλλη, υπάρχει μια μερίδα της εγχώριας ελίτ που βρίσκει καταφύγιο στους κόλπους της Ορθόδοξης Εκκλησίας. «Η αλήθεια είναι πως σε σπάνιες περιπτώσεις επισκέπτονται τη μονή των Αγίων Κυπριανού και Ιουστίνης και γνωστά ονόματα της κοινωνίας, όπως τραγουδιστές, ηθοποιοί, αθλητές και πολιτικοί. Για εμάς δεν έχει σημασία. Δεν τους ξεχωρίζουμε από τους άλλους πιστούς» λέει ο πατέρας Κλήμης. «Ξέρετε, όσοι βρίσκονται στην κορυφή αισθάνονται ιδιαίτερα πιεσμένοι. Συνήθως μας επισκέπτονται ώρες και ημέρες που δεν έχει πολύ κόσμο. Ομως εμείς δεν γνωρίζουμε ποιοι είναι, λόγω του ότι απέχουμε από τα εγκόσμια. Μαθαίνουμε την ιδιότητά τους εάν έρθουν και μας συστηθούν».

Μονή: Αγίων Κυπριανού και Ιουστίνης

Επίλογος

Πολλοί άνθρωποι πάσχουν στις μέρες μας από προβλήματα, από ανασφάλεια, από ανεξήγητες καταστάσεις, από πειρασμούς. Δεν είναι ανάγκη να μας έχουν κάνει μάγια ή να μας έχουν ματιάσει ή κακομελετήσει, για να προσφύγουμε στο Θεό και τους Αγίους Του. Η ψυχή μας είναι πλασμένη για υψηλές κατακτήσεις, για αρετή και για Θεό. Οι υπαρξιακές ανάγκες μας αποζητούν συνήθως μια λύση και μια διέξοδο. Ο δρόμος του Θεού και τα παραδείγματα των Αγίων αποτελούν αυθεντική απάντηση. Η Μονή του Αγίου Κυπριανού αποτελεί φάρο ελπίδας για υπερνίκηση του κακού μέσα μας και στον κόσμο γύρω μας και μας δείχνει τον δρόμο της πίστης, του αγώνα και της θυσίας και γενικά της αληθινής ζωής σύμφωνα με το θέλημα του Θεού.

 Μονή: Αγίων Κυπριανού και Ιουστίνης

 

agios kiprianos kai ioustini

Μονή: Αγίων Κυπριανού και Ιουστίνης Μονή: Αγίων Κυπριανού και Ιουστίνης Μονή: Αγίων Κυπριανού και Ιουστίνης Μονή: Αγίων Κυπριανού και Ιουστίνης Μονή: Αγίων Κυπριανού και Ιουστίνης Μονή: Αγίων Κυπριανού και Ιουστίνης Μονή: Αγίων Κυπριανού και Ιουστίνης Μονή: Αγίων Κυπριανού και Ιουστίνης Μονή: Αγίων Κυπριανού και Ιουστίνης Μονή: Αγίων Κυπριανού και Ιουστίνης

Επιμέλεια Κειμένου: Ο Επίσκοπος Γαρδικίου Κλήμης

Φωτογραφίες:www.larisanew.gr ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

 http://www.synodinresistance.org/Administration_el/StsCyprianJustina(Fili).html

Εορτή:  2 Οκτωβρίου
Διεύθυνσις:  Φυλή Αττικής
Email:  [email protected]
Τηλέφωνο:  210 2411380
Τηλεαντίγραφα (Fax):  210 2411080
Πρόσβαση:  1. Από Αθήνα, λεωφορεία Α12 για Φυλή (Αφετηρία:οδός Μάρνη και Γ΄ Σεπτεμβρίου – διέλευσις από την οδό Λιοσίων)2. Από Αθήνα με Ι.Χ.: μέσω Αγίων Αναργύρων και Άνω Λιοσίων.3. Από Αττική Οδό: ?ξοδος 6 για Άνω Λιόσια
Πληροφορίες: 1. Θεία Λειτουργία: Στην Ιερά Μονή τελείται Θεία Λειτουργία ειδικά για τους ευσεβείς στον μεγάλο ιερό προσκυνηματικό Ναό κάθε Τετάρτη, Σάββατο, Κυριακή και μεγάλη Εορτή. Καθημερινές:06.00 έως 07.30 Κυριακές:06.30 έως 10.302. Παράκλησις των Αγίων με τις ευχές των Εξορκισμών: Κάθε Τετάρτη απόγευμα (το Καλοκαίρι 5μ.μ., το Χειμώνα: 4.30μ.μ.).3. Εξομολόγησις: Κάθε Τετάρτη πρωί (08.00 έως 11.00) και Σάββατο απόγευμα (16.00 έως 18.00).4. Ιερομόναχοι: Γλυκέριος, Σεραφείμ, Διονύσιος, Ευγενικός, Ευφρόσυνος, Ιλαρίων, Κάλλιστος.
Ιεροδιάκονος: Ιωσήφ.
– Μοναχοί: 45.

ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΚΥΠΡΙΑΝΟΣ ΚΑΙ ΙΟΥΣΤΙΝΗ.ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΜΑΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΑΙΜΟΝΩΝ-EΞΟΡΚΙΣΜΟΙ

Στις 2 Οκτωβρίου η Εκκλησία μας εορτάζει την μνήμη του Ιερομάρτυρος Κυπριανού και της Παρθενομάρτυρος Ιουστίνης. Ο Κυπριανός ήταν μάγος, δηλαδή διώκτης του Χριστού και υπηρέτης των δαιμόνων. “Δαιμόνων ήν θεραπευτής και διώκτης Χριστού πικρότατος” (άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος). Έκανε όμως το έργο αυτό όχι συνειδητά, αλλά από άγνοια, επειδή νόμιζε ότι δεν υπάρχει ανώτερος και ισχυρότερος από τον διάβολο. Όταν αργότερα κατάλαβε, εξ αιτίας κάποιου περιστατικού, που θα διηγηθούμε παρακάτω, ότι ο Χριστός είναι πιο δυνατός και νικά και καταισχύνει τον διάβολο, τότε έκαψε τα μαγικά του βιβλία, βαπτίστηκε και στην συνέχεια χειροτονήθηκε, αλληλοδιαδοχικά, Διάκονος, Ιερεύς και Επίσκοπος. Μάλιστα αξιώθηκε να χύση και το αίμα του για τον Χριστό και γι’; αυτό ονομάζεται Ιερομάρτυς. Από υπηρέτης του σκότους και του ψεύδους έγινε κήρυκας του Φωτός και “μέγας της αληθείας αγωνιστής”.

Η Ιουστίνη ήταν “μία παρθένος από άρχοντας και επισήμους, γνησία νύμφη του Χριστού, άγαλμα έμψυχον, αφιέρωμα ασύλητον, ιερόν απαραβίαστον, κήπος κλεισμένος και σφραγισμένος, πηγή που εφυλάσσετο μόνο για τον Χριστό” (άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος). Αυτήν, που ήταν σε όλα απόρθητη και σεμνή, ερωτεύθηκε ένας ειδωλολάτρης και επειδή ήταν αδύνατο να την κάνη δική του, εσκέφτηκε έναν τρόπο σατανικό για να μπορέση να την αποκτήση. Παρακάλεσε τον Κυπριανό να της αλλάξη τα μυαλά με τις μαγείες του και να την φέρη κοντά του. Ο Κυπριανός που είχε κάνει κι’; άλλα τέτοια, το θεώρησε εύκολο πράγμα, αφού πίστευε ότι η δύναμη των δαιμόνων είναι ακατανίκητη. Όμως παρά τις προσπάθειές του, αυτή την φορά απέτυχε. Η Ιουστίνη με την καθαρότητα της ζωής της και την δύναμη της προσευχής της έδιωχνε τους δαίμονες, οι οποίοι δεν μπόρεσαν να την βλάψουν στο ελάχιστο. Γύρισαν νικημένοι και ντροπιασμένοι και δήλωσαν στον Κυπριανό ότι δεν μπορούν τίποτε να κάνουν, αφού η κοπέλα αυτή προστατεύεται από δύναμη ανώτερη από την δική τους. Το γεγονός αυτό συγκλόνισε τον Κυπριανό και έγινε η αιτία να εγκαταλείψη τα είδωλα και την μαγεία, να γνωρίση και να βιώση την ζωή της Εκκλησίας και έτσι να απαλλαγή από την καταδυνάστευση του διαβόλου και να αισθανθή την πραγματική ελευθερία, “τήν ελευθερία των τέκνων του Θεού”.

Όποιος υπηρετεί τον Χριστό και τηρώντας τις εντολές Του προσπαθεί να νικήση και να μεταμορφώση τα πάθη του, αυτός ελευθερώνεται από την τυραννία των παθών και του διαβόλου και αποκτά την εσωτερική ελευθερία, που είναι και η αληθινή ελευθερία. Άλλωστε το έργο της Εκκλησίας είναι να καταργήση τα έργα του διαβόλου. Ο Χριστός, το δεύτερον πρόσωπο της Αγίας Τριάδος, έγινε και τέλειος άνθρωπος, για να λυτρώση τον άνθρωπο από την καταδυναστεία του διαβόλου και του θανάτου.

Η ενασχόληση με την μαγεία υποδουλώνει τον άνθρωπο στον διάβολο. Βέβαια, όσοι ασχολούνται με την μαγεία υποστηρίζουν ότι υπάρχει λευκή και μαύρη μαγεία, καλά και κακά πνεύματα. Όμως αυτό δεν ισχύει, αφού σύμφωνα με την διδασκαλία της Εκκλησίας δεν υπάρχουν καλοί και κακοί δαίμονες, αλλά οι δαίμονες είναι όλοι κακοί. Στην αρχή ήσαν άγγελοι, αφού ο Θεός δεν δημιούργησε το κακό. Λόγω της υπερηφάνειάς τους, “εξέπεσαν της ουρανίου φρονήσεως”, απέβαλαν την αϋλία, απόκτησαν υλική παχύτητα και έγιναν νεκρά πνεύματα, που νεκρώνουν όσους τους πλησιάζουν. Σύμφωνα με την Πατερική διδασκαλία υπάρχουν πονηρά και πονηρότερα πνεύματα. Είναι οι λεπτότεροι δαίμονες που πολεμούν την ψυχή του ανθρώπου δια των λογισμών, των επιθυμιών κ.λ.π. και οι υλικότεροι που πολεμούν ιδιαιτέρως το σώμα με τα σαρκικά πάθη, ώστε με τον τρόπο αυτό να αιχμαλωτισθή η ψυχή.

Σήμερα είμαστε μάρτυρες πολλών εκδηλώσεων σατανισμού και σατανολατρείας. Ο άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης αναφέρει πολλά είδη μαγείας, που μπορούν να χωριστούν σε τρία βασικά: 1) στον λεγόμενο σατανισμό, με τον οποίον οι άνθρωποι έρχονται σε επικοινωνία με τους δαίμονες, 2) στην οιωνοσκοπία, κατά την οποίαν εξετάζουν τα ζώα, τα πουλιά, τον ήλιο το φεγγάρι κ.λ.π., για να διακρίνουν το μέλλον των ανθρώπων και 3) στην αστρολογία με την οποία ασχολούνται δυστυχώς πάρα πολλοί άνθρωποι, αφού προβάλλεται και από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και αναφέρεται παραπλανητικά ως επιστήμη, ενώ στην πραγματικότητα είναι μαντική τέχνη. Επιστήμη είναι η αστρονομία που είναι κάτι το εντελώς διαφορετικό.

Πολλοί επισκέπτονται τους αστρολόγους και άλλους διαφόρους μάγους από περιέργεια, άλλοι για να λύσουν, όπως νομίζουν, κάποια προβλήματά τους και άλλοι πάλι για να μάθουν το μέλλον. Πρέπει όμως να γνωρίζουμε ότι ο διάβολος δεν λύνει, αλλά αντίθετα δημιουργεί πολλά προβλήματα και προξενεί πολλούς και ποικίλους πειρασμούς, και ότι κανείς δεν γνωρίζει το μέλλον παρά μόνο ο Θεός. Η Εκκλησία είναι εκείνη που δίνει απάντηση σε όλα τα μεγάλα θέματα που απασχολούν τον άνθρωπο, και λύνει όλα του τα προβλήματα και κυρίως τα λεγόμενα υπαρξιακά, όπως είναι ο σκοπός της ζωής, το μυστήριο του θανάτου, η ύπαρξη κολάσεως και παραδείσου κ.λ.π. Και ο βασικός λόγος που πολλοί συνάνθρωποί μας πέφτουν θύματα των σατανιστών, των πνευματιστών, των μάγων, είναι η άγνοια της ζωής της Εκκλησίας και του πλούτου της Ορθοδόξου Παραδόσεως, καθώς και η έλλειψη εμπιστοσύνης στην αγάπη και την πρόνοια του Τριαδικού Θεού. Έχουμε ως Ορθόδοξοι Χριστιανοί μια ζωντανή και πλούσια παράδοση και εμείς δυστυχώς την αγνοούμε ή αλαζονικά την περιφρονούμε και περιφερόμαστε σαν νηστικοί επαίτες ζητώντας να τραφούμε από τα ύποπτα παρασκευάσματα της υποκουλτούρας και τα ξυλοκέρατα της αμαρτίας.

Στις ημέρες μας παρατηρείται και τούτο. Υπάρχει μια μαγική αντίληψη για όλα τα θέματα. Ο άνθρωπος θέλει να λύνη όλα του τα προβλήματα με μαγικό τρόπο, χωρίς να θέλη να καταβάλλη καμμιά προσπάθεια και κανένα κόπο. Ακόμη και τα Μυστήρια της Εκκλησίας τα αντιλαμβάνεται σαν μαγικές τελετές, που λύνουν όλα όσα τον απασχολούν χωρίς την δική του συμβολή και τον προσωπικό του αγώνα. Ο διάβολος εκδιώκεται με την προσευχή “ονόματι Ιησού μάστιζε πολεμίους”, την βίωση των Μυστηρίων της Εκκλησίας και την εν χάριτι άσκηση. Δηλαδή με τον προσωπικό αγώνα για μεταμόρφωση των παθών και απόκτηση προσωπικής κοινωνίας με τον προσωπικό Θεό της Εκκλησίας.

Η εμπιστοσύνη στην αγάπη και την πρόνοια του Θεού και η βίωση της ζωηφόρου παραδόσεως της Εκκλησίας χαρίζει την δυνατότητα της απαλλαγής από την τυραννία των παθών, την καταδυναστεία του διαβόλου και τον φόβο του θανάτου.

Οι εξορκισμοί τέλος,του Αγίου Κυπριανού,είναι απο τις πιό αποτελεσματικές προσευχές της Εκκλησίας μας σε περιπτώσεις δαιμονισμένων ανθρώπων,ενώ οι Άγιοι αυτοί,έχουν ιδιαίτερα το χάρισμα να προστατεύουν απέναντι σε μαγικά έργα και πονηρά πνεύματα .

Απολυτίκιο
Θείας πίστεως τη φωταυγεία, σκότος έλιπες της ασεβείας, και φωστήρ της αληθείας γεγένησαι. ποιμαντικώς γαρ φαιδρύνας τον βίον σου, Κυπριανέ τη αθλήσει δεδόξασαι. Πάτερ όσιε, τον Κτίστην ημίν ιλέωσαι ομού συν Ιουστίνη τη θεόφρονι.

Του Πρωτ. π. Γεωργίου Παπαβαρνάβα

google-news-logo

Ακολουθήστε το larisanew.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι όλες τις τελευταίες ειδήσεις.

Τελευταία Νέα

Σχετικά Άρθρα