Στη διαδικασία κατασκευής ενός νέου εργοστασίου στον Τύρναβο, συνολικής επένδυσης €10 εκατ., βρίσκεται η εταιρεία του Κώστα Τσιλιλή, με άμεσο στόχο να ενδυναμώσει την παρουσία της όχι μόνο στην Ελληνική και Ευρωπαϊκή αγορά αλλά και σε εκείνη των ΗΠΑ – Καναδά. Πρόκειται για την δεύτερη μονάδα, μετά από εκείνη στη Ράξα Τρικάλων που αποτελεί και τον θεμέλιο λίθο της εταιρείας.

Όπως αναφέρει ο Μανώλης Γιαμνιαδάκης, σύμβουλος διοίκησης για εμπορικά θέματα, το νέο εργοστάσιο στον Τύρναβο είναι ήδη λειτουργικό, ωστόσο όχι ακόμη επισκέψιμο, καθώς θα είναι πλήρως έτοιμο στα μέσα με τέλη του 2023. Ο ίδιος σημειώνει ότι “πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις τα τελευταία 5 χρόνια στον χώρο και θα είναι μηχανολογικά το πιο σύγχρονο σε όλη την Ευρώπη, ανάμεσα τόσο σε αποσταγματοποιεία όσο και σε οινοποιεία”.

Η εταιρεία, σύμφωνα με τον κ. Γιαμνιαδάκη, αναπτύσσει, παράλληλα, νέα προϊόντα, όπως συσκευασίες για συντήρηση στην πόρτα του ψυγείου, και κρασιά που μπορούν να καταναλωθούν σε καθημερινή βάση, σε λογική τιμή. Όπως τονίζει η αγορά κινείται αυτή τη στιγμή σε δύο άκρα: “από τη μία στα πιο ακριβά (premium) κρασιά και από την άλλη στα πιο προσιτά οικονομικά”.

Η Τσιλιλής εξάγει τα προϊόντα της σε 23 χώρες και όπως εξηγεί ο Μανώλης Γιαμνιαδάκης, “τρέχει” με πολύ γρήγορους ρυθμούς τα τελευταία δύο χρόνια, καταγράφοντας αύξηση 23% στις πωλήσεις, προσθέτοντας περίπου €1 εκατ. τζίρο κάθε χρόνο. “Αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να επεκτεινόμαστε”, δηλώνει, ενώ προσθέτει πως η βασική εξαγωγική αγορά της εταιρείας είναι η κεντρική Ευρώπη. “Εκεί εξάγουμε πάνω από €1,5 εκατ. τον χρόνο και δουλεύουμε πάνω από 2.000 τελικά σημεία. Έχουμε ανθρώπους που πηγαίνουν σε μηνιαία βάση, με αποτέλεσμα να έχουμε μια πολύ μεγάλη επαφή με τους πελάτες μας, και αυτό αποδίδει”.

Η επόμενη εμπορική επένδυση, σύμφωνα με τον ίδιο, θα γίνει στην αγορά των ΗΠΑ και του Καναδά, όπου η Τσιλιλής έχει ήδη παρουσία, αλλά στοχεύει σε υψηλότερα νούμερα.

Η αγορά πάντως αυτό το διάστημα αντιμετωπίζει μεγάλα προβλήματα που, σύμφωνα με τον κ. Γιαμνιαδάκη είναι: • Η αύξηση των χρόνων παράδοσης των πρώτων υλών • Η αύξηση στο κόστος των υλικών συσκευασίας (φιάλες) • Η αύξηση στο κόστος της ενέργειας .

Όπως τονίζει χαρακτηριστικά, το κόστος της ενέργειας για την εταιρεία έχει τριπλασιαστεί. Ωστόσο, χάρη στην πολύ μεγάλη ανάπτυξή της, μπόρεσε να ανταποκριθεί, χωρίς να αλλάξει τάξη μεγέθους της τιμής των προϊόντων της. Αξίζει να σημειωθεί τέλος πως η Τσιλιλής συμμετείχε για πρώτη φορά στην έκθεση Xenia, παρουσιάζοντας, μεταξύ άλλων, το νέο αφρώδες κρασί που λάνσαρε τον περασμένο Απρίλιο, καθώς και το γαστρονομικό λευκό “Άγονη Γραμμή”. “Παρόλο που δεν είναι μια έκθεση του άμεσου ενδιαφέροντός μας, είχαμε πολύ καλή απήχηση”, αναφέρει ο ίδιος.

Λ.Ε. thessaliaeconomy.gr (με πληροφορίες από Ελευθερία Πιπεροπούλου FnB Daily)