11.9 C
Larissa
Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΕΙΔΗΣΕΙΣΑΠΟ ΛΑΡΙΣΑΚόκκαλης σε Κεραμέως: Εγκαταλειμμένοι μαθητές και εκπαιδευτικοί στις σχολικές...

Κόκκαλης σε Κεραμέως: Εγκαταλειμμένοι μαθητές και εκπαιδευτικοί στις σχολικές δομές ειδικής αγωγής

«Κατ’ εξακολούθηση και συνειδητή εγκατάλειψη μαθητών και εκπαιδευτικών στις Σχολικές Δομές Ειδικής Αγωγής» καταγγέλλει ο βουλευτής Λάρισας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Βασίλης Κόκκαλης, με αναφορά του προς την αρμόδια υπουργό Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως.

Ο Λαρισαίος πολιτικός επανέρχεται στο θέμα μετά την ανάδειξη της «κραυγής αγωνίας» από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής, η οποία όμως ουδέποτε βρήκε ευήκοα ώτα από το υπουργείο.



Αναλυτικά η αναφορά του κ. Κόκκαλη: «Κυρία υπουργέ, στις 8 Δεκεμβρίου 2020 υπέβαλα προς εσάς, στα πλαίσια του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, Αναφορά, επικαλούμενος την επιστολή της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής, την οποία είχε απευθύνει η Ομοσπονδία προς το υπουργείο Παιδείας και τους άλλους αρμόδιους φορείς, αποτυπώνοντας με τον πλέον ανάγλυφο τρόπο την ελλιπή μέριμνα για την προστασία εκπαιδευτικών και μαθητών, ζητώντας την άμεση παρέμβαση του Υπουργείου.

Δύο ακριβώς μήνες μετά, το Υπουργείο Παιδείας, απέδειξε ότι η επιστολή της Ομοσπονδίας και η δική μας παρέμβαση, συνάντησε επιεικώς μη ευήκοα ώτα, και κυριολεκτικώς συνάντησε την αδιάφορη και παθητική, πλέον επικίνδυνη στάση του Υπουργείου. Απόδειξη αυτού αποτελεί το γεγονός, ότι η ΠΟΣΕΕΠΕΑ προσφάτως αναγκάστηκε να επανέλθει με νέα επιστολή – παρέμβαση της, με αφορμή, την αδικαιολόγητη εξαίρεση των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης – ΣΜΕΑΕ, από την απόφαση αναστολής της διαζώσης εκπαίδευσης, σε περιοχές αυξημένου κινδύνου, σε αντίθεση με όλες τις άλλες εκπαιδευτικές δομές, των οποίων η διά ζώσης λειτουργία ανεστάλη.

Από την παρέμβαση της Ομοσπονδίας, εύκολα αναδεικνύεται, ότι η έλλειψη λήψης μέτρων προστασίας στις δομές ειδικής αγωγής παραμένει, αφήνοντας ακόμη εκτεθειμένους μαθητές, εκπαιδευτικούς και εργαζόμενους, όχι μόνο στις περιοχές αυξημένου κινδύνου, αλλά σε όλες τις δομές ειδικής αγωγής, όλης της Χώρας.

Ειδικότερα, τα κρούσματα στα σχολεία ειδικής αγωγής εντοπίζονται σε πολύ μεγαλύτερο ποσοστό σε σχέση με τα σχολεία γενικής εκπαίδευσης.

Οι οδηγίες που προβλέπονται εκτός από τη μη χρήση μάσκας για συγκεκριμένους μαθητές είναι οι οδηγίες που αφορούν στο σύνολο των εκπαιδευτικών δομών. Δεν έχει προβλεφθεί η χρήση αδιάβροχης ποδιάς και δεν έχει δοθεί τέτοιος εξοπλισμός ή και πολλές μάσκες για να μπορούν να τις αλλάξουν, ακόμα και σε ειδικότητες οι οποίες εργάζονται στην αυτοεξυπηρέτηση- τουαλέτα, σίτιση κ.α. των μαθητών και η επαφή με βιολογικά υγρά είναι αναπόφευκτη.

Οι σταθερές ομάδες μαθητών δεν μπορούν να ισχύσουν καθώς οι θεραπευτές (λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, φυσιοκοθεραπευτές), οι κοινωνικοί λειτουργοί,  ψυχολόγοι και οι σχολικοί νοσηλευτές υποστηρίζουν σε ατομική βάση όλους τους μαθητές των Ειδικών σχολείων.

Πολλά ειδικά σχολεία στεγάζονται σε ακατάλληλους χώρους και λόγω έλλειψης γραφείων πολλοί εκπαιδευτικοί συνωστίζονται σε ένα χώρο, στον οποίο υποστηρίζουν πολλούς μαθητές παράλληλα ή αναγκάζονται να κάνουν συνεδρίες στους διαδρόμους. Να σημειωθεί ότι πολλά γραφεία δε διαθέτουν παράθυρα, ακόμα και οι νοσηλευτές μπορεί να μην έχουν δικό τους εξεταστήριο.

Τα μέτρα που ισχύουν για τις δομές του Υπουργείου Εργασίας για τα άτομα με αναπηρία, είναι διαφορετικά και δεν εφαρμόζονται στα δημόσια ειδικά σχολεία.

Σε όλα τα παραπάνω πρέπει να συνυπολογιστούν οι ιδιαιτερότητες της ειδικής εκπαίδευσης, η εγγύτητα του προσωπικού με τους μαθητές, τα δρομολόγια, η ακαταλληλότητα των χώρων κ.α.

Απέναντι σε όλα τα παραπάνω, προτείναμε και επαναφέρουμε τις εξής προτάσεις:

Ι. Εκ περιτροπής παρουσία μαθητών, με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων ,προς αποφυγή συνωστισμού στο σχολικό χώρο και στα μέσα καθημερινής μεταφοράς τους.

Να δικαιολογηθούν οι απουσίες των μαθητών στα ΕΝΕΕΓΥΛ ,το διάστημα του lockdown

Στις περιπτώσεις που το μαθητικό δυναμικό του σχολείου σε καθημερινή βάση είναι μικρό, να αναστέλλεται η λειτουργία του και να γίνεται χρήση τηλεκπαίδευσης, με απόφαση του Δ/ντη Εκπαίδευσης ,μετά από πρόταση του Συλλόγου Διδασκόντων.

Προσλήψεις εκπαιδευτικών /ΕΕΠ/ΕΒΠ για την κάλυψη συναδέλφων που αναγκαστικά είναι σε άδεια ειδικού σκοπού. ΌΧΙ μετακίνηση συναδέλφων που είναι τοποθετημένοι στην Γενική Εκπαίδευση.

Μένουν ακάλυπτοι μαθητές (με ΔΑΦ ,ΔΕΠΥ) από τα τμήματα ένταξης, την παράλληλη στήριξη και την υποστήριξη του ΕΒΠ.

Κάλυψη όλων των ΣΜΕΑΕ με το απαραίτητο υγειονομικό υλικό.

Εβδομαδιαία τεστ covidl9.

Άμεση απόφαση αναστολής λειτουργίας με κρούσμα .

Όλο το προσωπικό των ΣΜΕΑΕ έρχεται σε άμεση επαφή με όλους τους μαθητές, δεν μπορεί να περιμένουμε 3 κρούσματα για να γίνει αναστολή μονάδας ,ενώ όλοι είναι στενές επαφές.

Αναστολή σχολικών μονάδων που βρίσκονται σε περιοχές με υψηλό επιδημιολογικό δείκτη.

Εάν δεν μπορούν να παρθούν ειδικά μέτρα λειτουργίας, τότε θα εξακολουθούν τα ειδικά σχολεία να είναι υγειονομικές βόμβες.

Αν δεν παρθούν ειδικά μέτρα, επιβάλλεται η αναστολή λειτουργίας όλων των ειδικών σχολείων.

Ο ιός δεν κάνει διακρίσεις!»

Κατόπιν τούτων, παρακαλώ για τις δέουσες και άμεσες ενέργειές σας».

google-news-logo

Ακολουθήστε το larisanew.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι όλες τις τελευταίες ειδήσεις.

Τελευταία Νέα

Σχετικά Άρθρα