12.9 C
Larissa
Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΕΙΔΗΣΕΙΣΑΠΟ ΛΑΡΙΣΑΛάρισα: Το κρίσιμο πρωτόκολλο για το ξεμπάζωμα

Λάρισα: Το κρίσιμο πρωτόκολλο για το ξεμπάζωμα

Νέα ερωτήματα ανακύπτουν για τους εντολείς της μεταφοράς των συρμών αλλά και την πλήρη εκχέρσωση του χώρου της τραγωδίας στα Τέμπη από «Το Βήμα της Κυριακής» και τον Βασίλη Λαμπρόπουλο. Μετά λοιπόν τις διαψεύσεις αρμόδιων αξιωματικών της ΕΛ.ΑΣ. και της Πυροσβεστικής, ότι συμμετείχαν στη σχετική διαδικασία, σε αρνητικές αναφορές προχώρησαν – μιλώντας στο «Βήμα» – και στελέχη υπηρεσιών της Πολιτικής Προστασίας, στα κεντρικά της γραφεία αλλά και στη Θεσσαλία.
Σύμφωνα με την εφημερίδα, νέα ερωτήματα προκύπτουν και από την πρόσφατη δήλωση του υφυπουργού Πολιτικής Προστασίας Χρήστου Τριαντόπουλου στη Βουλή, σύμφωνα με την οποία οι εν λόγω παρεμβάσεις αποφασίστηκαν στο Συντονιστικό Οργανο Πολιτικής Προστασίας (ΣΟΠΠ) που συνεδρίασε στα Τέμπη (δύο φορές τα ξημερώματα του δυστυχήματος και ποτέ ξανά) και ότι οι ενέργειες αυτές έγιναν με βάση σχετικό «πρωτόκολλο». Ομως από τα πρακτικά του ΣΟΠΠ προκύπτει ότι ουδέποτε το Οργανο αποφάσισε την απομάκρυνση των βαγονιών σε άλλον χώρο και την εκχέρσωσή του, με αποτέλεσμα να χαθούν στοιχεία που αναζητούνται τώρα.
Οσον αφορά τα σχετικά πρωτόκολλα τα οποία θα μπορούσαν να αντιστοιχούν στις εν λόγω παρεμβάσεις, είναι δύο:
Πρώτο, το Σχέδιο Διαχείρισης Ανθρωπίνων Απωλειών, που εστιάζεται στην προστασία του χώρου του δυστυχήματος, στην περισυλλογή των θυμάτων, στην ανάσυρση των σορών κ.λπ. Αυτό το πρωτόκολλο, όμως, σε καμιά περίπτωση δεν υποδεικνύει μετακινήσεις συντριμμιών, βαγονιών, διαμορφώσεις χώρων ατυχημάτων κ.λπ.
Ωστόσο υπάρχει κι ένα άλλο που έχει συντάξει η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας και το οποίο πράγματι ζητεί παρεμβάσεις και καθαρισμό στον χώρο του ατυχήματος. Το πρωτόκολλο αυτό έχει τίτλο «Ρόλοι και αρμοδιότητες των φορέων που εμπλέκονται στην αντιμετώπιση και διαχείριση συνεπειών από συμβάντα/ατυχήματα κατά την οδική και σιδηροδρομική μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων». Αν όμως η διαδικασία στα Τέμπη έγινε στη βάση αυτού του πρωτοκόλλου, τότε συνεπάγεται ότι ενδεχομένως το ένα από τα δύο τρένα – και προφανώς η εμπορική αμαξοστοιχία που προερχόταν από τη Θεσσαλονίκη – να μετέφερε «επικίνδυνα εμπορεύματα». Κάτι που δεν έχει αναφερθεί μέχρι τώρα.
Σημειώνεται ότι «Το Βήμα» έχει υποβάλει τα σχετικά ερωτήματα για περαιτέρω διευκρινίσεις στον κ. Τριαντόπουλο χωρίς – και πάλι – καμία αντίδραση εκ μέρους του.

kosmoslarissa.gr



google-news-logo

Ακολουθήστε το larisanew.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι όλες τις τελευταίες ειδήσεις.

Τελευταία Νέα

Σχετικά Άρθρα