22.3 C
Larissa
Πέμπτη, 18 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΕΙΔΗΣΕΙΣΑΠΟ ΛΑΡΙΣΑΛάρισα: Υψηλότερες «ταχύτητες» στις θεωρητικές εξετάσεις για την απόκτηση...

Λάρισα: Υψηλότερες «ταχύτητες» στις θεωρητικές εξετάσεις για την απόκτηση διπλωμάτων

Του Κώστα Γκιάστα
Το ζήτημα των καθυστερήσεων στο θέμα του προγραμματισμού των θεωρητικών εξετάσεων και κατ’ επέκταση στην απόκτηση διπλωμάτων, έφερε χθες εκ νέου στην επιφάνεια το Σωματείο Εκπαιδευτών Υποψηφίων Οδηγών Αυτοκινήτων και Μοτοσυκλετών

Λάρισας με σχετική ανακοίνωσή του. Απευθυνόμενο τόσο προς τους υποψήφιους οδηγούς του νομού όσο και προς το ευρύτερο κοινό ενημερώνει ότι υπάρχει σημαντική καθυστέρηση στον προγραμματισμό των θεωρητικών εξετάσεων όλων των κατηγοριών εξαιτίας της αναστολής των θεωρητικών εξετάσεων πλέον του εξαμήνου λόγω του Covid-19. Επιπλέον κάνει γνωστό ότι με την έναρξη αυτών η πληρότητα στις αίθουσες, λόγω περιορισμών, ήταν στο 50%.



«Το Σωματείο Εκπαιδευτών προσπαθεί και ελπίζει ότι η Περιφέρεια Θεσσαλίας και η Διεύθυνση Μεταφορών Λάρισας συμμεριζόμενοι τις ανάγκες των πολιτών θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την εξυπηρέτηση αυτών, όπως συνέβη και σε άλλες Περιφέρειες της Ελλάδας (Περιφέρεια Αττικής) δεδομένης και της αύξησης της πληρότητας στις αίθουσες θεωρητικών εξετάσεων από 50% σε 75%» αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στην ανακοίνωση.

Η «Ε» ήρθε σε επικοινωνία με τον πρόεδρο του Σωματείου τον κ. Νίκο Οικονόμου ο οποίος αρχικά έκανε λόγο για «τεράστια συσσώρευση υποψηφίων» η οποία σύμφωνα με τον ίδιο οφείλεται στο ότι «σαν κλάδος γίναμε πεδίο πειραματισμών».
Αρχικά αναφέρθηκε στο νομοσχέδιο Σπίρτζη από το 2018, «ένα νομοσχέδιο που ήταν ιδιαίτερο επιθετικό για τον κλάδο και επί της ουσίας δεν μπορούσε να εφαρμοστεί. Με συζητήσεις επί συζητήσεων χάσαμε πολύ χρόνο και έφερε προβληματισμό».
Εν συνεχεία ήρθε η πανδημία που οδήγησε σε καθυστέρηση πολλές εκκρεμότητες από διάφορους κλάδου, ενώ αυτήν την περίοδο ήδη είναι σε διαβούλευση ένα νέο νομοσχέδιο, και όπως αναφέρουν πληροφορίες που έχουν οι άνθρωποι του Σωματείου, θα έρθει προς ψήφιση μέσα στον Ιούλιο.

«Η εφαρμογή του, πιστεύω πως είναι επίσης προβληματική. Αναφέρει κάποια σημεία που δεν γίνεται να δουλέψουν. Μιλάει για κάμερα μέσα στο αυτοκίνητο. Θέλει τον εξεταστή στη θέση του συνοδηγού και στο πίσω κάθισμα πρέπει να κάθεται ο δάσκαλος» τονίζει ο κ. Οικονόμου και συμπεραίνει πως: «Οι εξεταστές αυτήν τη στιγμή δεν είναι έτοιμοι για κάτι τέτοιο και ως εκ τούτου δεν πρόκειται να το δεχτούν. Αυτό από μόνο του συνιστά σημαντική καθυστέρηση, γιατί θα πρέπει το Υπουργείο να προχωρήσει σε κατάρτιση – εκπαίδευση των υπαρχόντων εκπαιδευτών ή αν κάτι τέτοιο δεν γίνει αποδεκτό σε πρόσληψη κατάρτιση και εκπαίδευση καινούργιου προσωπικού. Αντιλαμβανόμαστε όλοι πόσο προβληματική θα ήταν μια τέτοια εξέλιξη τονίζει και προσθέτει πως «όλα αυτά γίνονται λες και κάποιος δεν θέλει να μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να βγάλουν δίπλωμα στην Ελλάδα».

Η Λάρισα διαθέτει 55 δασκάλους οδήγησης, οι οποίοι καλύπτουν τις ανάγκες της περιοχής.

Ο κάθε ενδιαφερόμενος υποψήφιος οδηγός, θα πρέπει σε πρώτη φάση να ετοιμάσει τα δικαιολογητικά του για τον φάκελό του. Μόλις εκδοθεί η καρτέλα με το δελτίο εκπαίδευσης μπορεί να αρχίσει να εκπαιδεύεται στη θεωρία. Τα θεωρητικά μαθήματα είναι 21 μαθήματα, 45 λεπτών. Στη συνέχεια να εξετάζεται στην Υπηρεσία Μεταφορών και αφού τα καταφέρει ξεκινάει μαθήματα οδήγησης και τέλος απομένει η πρακτική εξέταση πάνω στο αντικείμενο.

«Με έναν πρόχειρο υπολογισμό αυτήν τη στιγμή, οι υπάρχοντες ενδιαφερόμενοι απόκτησης διπλωμάτων, αναμένεται να εξεταστούν στα σήματα, έως τον Ιούλιο του 2022» εκτιμά ο κ. Οικονόμου σε ερώτηση για το πόσο υπολογίζεται ο χρόνος καθυστέρησης εξέτασης.

«Δεν μπορεί κανείς να κάνει τέτοιον προγραμματισμό για να την απόκτηση άδειας οδήγησης. Η Πολιτεία οφείλει να πάρει κάποιες αποφάσεις για να εξυπηρετήσει τους πολίτες. Χρειαζόμαστε και αίθουσες και εξεταστές. Παράλληλα θέλουμε και πρόγραμμα που μπορεί να καλύπτει περισσότερο κοινό. Οι αίθουσες εξέτασης πήγαν στο 75%. Μπορεί να γίνει το ίδιο και με τις αίθουσες διδασκαλίας. Επίσης ας γίνονται εξετάσεις το απόγευμα με κάποια αποζημίωση των εξεταστών» προτείνει ο κ. Οικονόμου.
Κλείνοντας αναφέρεται και στο ζήτημα της διαδικτυακής εκπαίδευσης «όταν η αγορά άρχισε να ανοίγει δειλά – δειλά από την πανδημία, κάναμε τα θεωρητικά μαθήματα διαδικτυακά και ο κόσμος το αγκάλιασε. Κάποιες σχολές όμως ανά επικράτεια πίεσαν να σταματήσουν γιατί δεν τους βόλευε. Πιστεύω πως θα πρέπει να εκμεταλλευτούμε το διαδίκτυο για να αποσυμφοριστεί η κατάσταση» καταλήγει ο κ. Οικονόμου.

eleftheria.gr

google-news-logo

Ακολουθήστε το larisanew.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι όλες τις τελευταίες ειδήσεις.

Τελευταία Νέα

Σχετικά Άρθρα