11.9 C
Larissa
Πέμπτη, 2 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΕΙΔΗΣΕΙΣΑΠΟ ΛΑΡΙΣΑΠόλος έλξης για χειριστές αεροσκαφών η Αερολέσχη Λάρισας

Πόλος έλξης για χειριστές αεροσκαφών η Αερολέσχη Λάρισας

Του Κώστα Γκιάστα

Πόλο έλξης για άτομα απ’ όλη την Ελλάδα που θέλουν να εκπαιδευτούν ως χειριστές αεροσκαφών αποτελεί τα τελευταία χρόνια η Αερολέσχη Λάρισας την οποία επιλέγουν σταθερά άνδρες και γυναίκες όλων των ηλικιών. Η Αερολέσχη που ιδρύθηκε το 1975 από



τον Ιωάννη Κραχτόπουλο με πτητική έδρα την 110 Πτέρυγα Μάχης έχει περάσει εδώ και χρόνια στη φάση της πανελλήνιας καθιέρωσης και της διεθνούς αναγνώρισης. Πλέον, με δεδομένα τα παραπάνω, θέτει νέους στόχους έχοντας ως μοναδικό γνώμονα την ασφάλεια και τη σταθερότητα.
Η «Ε» συναντήθηκε στο πεδίο προσγείωσης της Τερψιθέας με τον εκπαιδευτή και μέλος του Δ.Σ. της Αερολέσχης, κ. Στέλιο Κοντόπουλο και τον κ. Γιώργο Παπαστουγιαννούδη, χειριστή με μεγάλη πτητική εμπειρία, όπου μας μίλησαν για όλα τα ζητήματα. Αρχικά, ο κ. Κοντόπουλος μας εξήγησε ότι η κύρια ενασχόληση της Αερολέσχης είναι η μετάδοση του αεροπορικού πνεύματος, η προβολή της πτήσης, η πρόσκληση ενδιαφερομένων να ασχοληθούν με τη γενική αεροπορία, η συμβολή στην πολιτική προστασία και σε έκτακτες καταστάσεις που απαιτείται η συνδρομή αεροπορικών μέσων. Επίσης, είναι και η διοργάνωση αεραθλητικών αγώνων και η ανάδειξη αεραθλητών σε πανελλήνιους, αλλά και παγκόσμιους αγώνες.
Τόνισε ότι η Αερολέσχη είναι μέλος της Ελληνικής Αεραθλητικής Ομοσπονδίας (ΕΛ.Α.Ο.) και εγκεκριμένο σωματείο από τη ΓΓΑ (Γενική Γραμματεία Αθλητισμού). «Στο πλαίσιο δραστηριοτήτων της Αερολέσχης εντάσσεται ο Εγκεκριμένος Εκπαιδευτικός Οργανισμός της Αερολέσχης μας (Αριθμός Καταχώρησης EASA EL-01) με τη σχολή Πήγασος όπου παρέχεται εκπαίδευση για απόκτηση Πτυχίου Χειριστή Ιδιωτικών Αεροπλάνων PPL(A), και υπερελαφρών αεροσκαφών ή ΥΠΑΜ όπως αναφέρονται».
Για τα πτητικά μέσα της Αερολέσχης ανέφερε πως «ήταν αρχικά ένα CESSNA 150 με το οποίο εκπαιδεύτηκαν περισσότερα από 70 άτομα. Για ένα διάστημα η Ένωση Δήμων (ΤΕΔΚ) εμπιστεύτηκε τη χρήση τετραθέσιου CESSNA172 στην Αερολέσχη για πτήσεις ελέγχου δασοπροστασίας -μεταφοράς προσωπικού, εναέριου συντονισμού, επιτήρησης περιοχών ή οδικών αξόνων, μεταφοράς ασθενών κ.λπ.».
Αυτήν τη στιγμή, σύμφωνα με τον κ. Κοντόπουλο «το ενδιαφέρον στρέφεται περισσότερο στα διθέσια και μονοθέσια κατηγορίας υπερελαφρών αεροσκαφών. Έτσι, η Αερολέσχη αυτήν τη στιγμή έχει στη δύναμή της τρία αεροσκάφη τέτοιου τύπου διθέσια, στο ένα εκ των οποίων γίνεται και η αρχική πτητική εκπαίδευση. Τα αεροσκάφη που εντάσσονται στη δύναμη της Αερολέσχης είναι ασφαλή και εξοπλισμένα με όλα τα βασικά όργανα και συστήματα ασφαλείας που προβλέπονται και η συντήρηση εκτελείται σύμφωνα με τα πρότυπα της κατασκευάστριας εταιρείας από εξουσιοδοτημένους μηχανικούς».
Η ΔΙΑΦΟΡΑ
ΤΗΣ ΑΕΡΟΛΕΣΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ
Σε τι διαφέρει η Αερολέσχη Λάρισας από τις υπόλοιπες στην Ελλάδα; Ποια είναι τα πλεονεκτήματά της; Είναι τα ερωτήματα που θέσαμε στον κ. Κοντόπουλο για να απαντήσει τα εξής: «Η Αερολέσχη Λάρισας έχει δύο ατού. Το ένα είναι η γεωγραφική της θέση, καθώς βρίσκεται στο κέντρο της Ελλάδας, και είναι εύκολη η πρόσβαση, ενώ ταυτόχρονα είναι η παλαιότερη σχολή χειριστών και τα μέλη της έχουν μεγάλη πτητική εμπειρία.
Τα τελευταία 10 χρόνια, υπάρχει μια αυξανόμενη ροή εγγραφής νέων μελών, και στα δύο τμήματα του συλλόγου. Τόσο στους αερομοντελιστές όσο και στους χειριστές αεροσκαφών. Αυτό συνέβη μετά τις σημαντικές επιτυχίες και διακρίσεις που πέτυχαν τα μέλη του συλλόγου σε αεραθλητικούς αγώνες τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό».
Σημαντικό ρόλο παίζει επίσης σύμφωνα με τον εκπαιδευτή «ο υψηλός βαθμός ασφάλειας πτήσεων που κατέχει η Αερολέσχη σε σχέση με τις πολυάριθμες πτήσεις που εκτελεί σ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Η Αερολέσχη σε όλα τα χρόνια πτητικής δραστηριότητας έχει να επιδείξει μηδενικό δείκτη ατυχημάτων, ενώ η εκπαίδευση που παρέχεται θεωρείται υψηλών προδιαγραφών με έμπειρους επαγγελματίες εκπαιδευτές. Δεν είναι τυχαίο ότι μαθητές και μαθήτριες από διάφορα μέρη της Ελλάδας με ηλικιακό εύρος από 17 έως 74 ετών εμπιστεύονται τη σχολή μας για τη χορήγηση πτυχίου. Μετά την ολοκλήρωση της θεωρητικής και πτητικής εκπαίδευσης οι μαθητές ανταποκρίνονται πλήρως στις απαιτήσεις της εξέτασης από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Η εκπαίδευση βέβαια όπως λέμε εδώ δεν σταματάει ποτέ ούτε με την απόκτηση του πτυχίου ούτε με τη μεγάλη εμπειρία και αυτό το αποδεικνύει ότι η Αερολέσχη έχει σωρεία διακρίσεων τόσο σε αγωνιστικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο οργάνωσης και ασφάλειας πτήσεων.
Τέλος, σημαντική είναι η παρουσία αρκετών γυναικών στην Αερολέσχη Λάρισας, για εκμάθηση χειρισμού αεροσκαφών και συμμετοχή σε αγώνες. Το γεγονός ότι πρόσφατα αποφοίτησε η πρώτη γυναίκα χειριστής αεροσκαφών από τη σχολή χειριστών έδωσε περισσότερη ώθηση στην παρουσία των γυναικών».
*Τι εφόδια θα πρέπει να έχει κάποιο άτομο για να αποκτήσει το δίπλωμα;
-Μετά τις τελευταίες αλλαγές του νόμου, από την ηλικία των 16 ετών με γονική συναίνεση, έως την ηλικία των 75 ετών είναι εφικτό κάποιος, εάν είναι σε καλή φυσική κατάσταση χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα υγείας να αποκτήσει δίπλωμα χειριστή αεροσκαφών.
* Υπάρχει περιθώριο επαγγελματικής αποκατάστασης στο μέλλον με ανάλογο δίπλωμα;
– Για όσους ενδιαφέρονται για την επαγγελματική εξέλιξη, οι αερολέσχες είναι γενικά το εφαλτήριο νέων χειριστών, όπου αφού αποκτήσουν μια πρώτη επαφή με το αεροπορικό περιβάλλον, μπορούν στη συνέχεια να ακολουθήσουν καριέρα χειριστή πολιτικής αεροπορίας ή πολεμικής αεροπορίας φοιτώντας σε αντίστοιχες σχολές.
Η γνώση των δυνατοτήτων του κάθε υποψήφιου χειριστή δίνει επιπλέον σιγουριά ότι στο απαιτητικό περιβάλλον των επαγγελματικών σχολών χειριστών δεν θα αποτύχει ή ότι έχει κάνει τη σωστή επιλογή και πραγματικά επιθυμεί να ασχοληθεί μ’ αυτόν τον τομέα».
Όπως αναφέρει ο κ. Κοντόπουλος, από την ίδρυση της σχολής χειριστών στην Αερολέσχη έχουν αποφοιτήσει περίπου 130 χειριστές αεροσκαφών και 30 χειριστές drone.
ΤΟ ΠΕΔΙΟ ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΗΣ
Αυτήν τη στιγμή στο πεδίο προσγείωσης Τερψιθέας υπάρχουν εκτός των αεροσκαφών της Αερολέσχης που είναι και ο κύριος και υπεύθυνος φορέας λειτουργίας του χώρου, άλλα έξι αεροσκάφη ιδιωτικά που φιλοξενούνται στον χώρο. Επίσης υπάρχει αναψυκτήριο, στέγαστρα για παραμονή επισκεπτών καθώς και πύργος ελέγχου πτήσεων υψηλών προδιαγραφών. Επίσης, υπάρχει γραμματεία με χώρο αναμονής καθώς και πλήρως εξοπλισμένη αίθουσα ενημέρωσης χειριστών. Στον χώρο επίσης δραστηριοποιείται και το Τμήμα Αερομοντελιστών και η σχολή Drone που δίνουν μία άλλη εντυπωσιακή διάσταση στη συνολική εικόνα.
Τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με τον κ. Παπαστουγιαννούδη, έχει γίνει προσπάθεια αναβάθμισης του αεροδρομίου Τερψιθέας με προσθήκη βοηθημάτων που συμβάλλουν στην ομαλή λειτουργία του αεροδρομίου και της εναέριας κυκλοφορίας με αποτέλεσμα να είναι συχνή η επίσκεψη από αεροσκάφη από άλλες περιοχές της Ελλάδας αλλά και της Ευρώπης. Αυτό που θα βοηθούσε πολύ στην ανάδειξη του αεροδρομίου θα ήταν η τοποθέτηση ασφάλτου στον διάδρομο και στον δρόμο πρόσβασης του αεροδρομίου.
Αν και στο εξωτερικό, όπως σημειώνουν και οι δύο, η γενική αεροπορία έχει ευρεία αποδοχή από τους κρατικούς φορείς και τους πολίτες, στη χώρα μας οι συνθήκες και οι υποδομές βρίσκονται σε νηπιακό επίπεδο. «Πολλές αγκυλώσεις στους κρατικούς φορείς κρατούν τη χωρά μας έκτος του αεροπορικού χάρτη, με ελάχιστες επισκέψεις από αεροσκάφη άλλων χωρών, όταν στη γειτονική Βουλγαρία, ιδίως τα καλοκαίρια κατακλύζονται τα αεροδρόμια τους από επισκέπτες με τα αεροσκάφη τους, που αφήνουν χρήματα σε ξενοδοχεία, εστιατόρια, χώρους αναψυχής, μουσεία κ.λπ.».
Εν κατακλείδι και οι δύο χειριστές τόνισαν πως η ενασχόληση με τις πτήσεις και τα αεροπλάνα δεν είναι χόμπι. «Η διαδικασία της πτήσης δεν είναι παιχνίδι, αλλά ενασχόληση όπου απαιτείται υπευθυνότητα και επαγγελματισμός».

eleftheria.gr

google-news-logo

Ακολουθήστε το larisanew.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι όλες τις τελευταίες ειδήσεις.

Τελευταία Νέα

Σχετικά Άρθρα