Για εξηγήσεις, στο πλαίσιο προκαταρκτικής εξέτασης, καλούνται από το Τμήμα Τροχαίας Λάρισας πέντε εργαζόμενοι και στελέχη του ΟΣΕ που φέρονται ως εμπλεκόμενοι στο τροχαίο δυστύχημα που σημειώθηκε στις 21 Ιουνίου 2022 και στη διά- βαση της οδού Κάρλας, στη συνοικία του Αγίου Γεωργίου Λάρισας.

Δυστύχημα στο οποίο έχασε τη ζωή του ένας 34χρονος Λαρισαιος, όταν το Ι.Χ. που οδηγούσε (φωτ.), και στην προσπάθειά του να διασχίσει την ισόπεδη διάβαση, παρασύρθηκε από αμαξοστοιχία της Hellenic Train που εκτελούσε το δρομολόγιο Βόλος – Λάρισα.

Τροχαίο δυστύχημα που προσέλαβε άλλη διάσταση, καθώς -σύμφωνα με την πολύμηνη έρευνα του Τμήματος Τροχαίας Λάρισας- στελέχη του ΟΣΕ πλαστογράφησαν (νόθευσαν) υπηρεσιακά έγγραφα, προκειμένου οι σταθμάρχες να απαλλαγούν των ευθυνών τους για τη μη έγκαιρη αποκατάσταση της βλάβης στις χαλασμένες μπάρες της διάβασης, μετακυλίοντας στην πραγματικότητα την ευθύνη για το δυστύχημα, τόσο στον μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας όσο και στον 34χρονο οδηγό του Ι.Χ.

Ο ΙΔΙΟΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ

Όπως είναι γνωστό, η αποκαλυπτική έρευνα του Τμήματος Τροχαίας Λάρισας προκάλεσε την παρέμβαση του διευθύνοντα την Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Λάρισας, Απ. Τζα-

μαλή, ο οποίος παρήγγειλε προκαταρκτική εξέταση. Στο πλαίσιο αυτό -σύμφωνα με πληροφορίες της «Ε»- αναμένεται να κληθούν για εξηγήσεις: Ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας και δύο σταθμάρχες για το αδίκημα της διατάραξης της ασφάλειας της συγκοινωνίας. Ένας ακόμα σταθμάρχης για το αδίκημα της πλαστογραφίας (κατάρτιση και νόθευση εγγράφου) και ένας προϊστάμενος του Τμήματος Επιθεώρησης για ηθική αυτουργία σε πλαστογραφία (κατάρτιση και νόθευση εγγράφου). Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται για τον ίδιο Επιθεωρητή ο οποίος έχει κριθεί προσωρινά κρατούμενος με αφορμή την πολύνεκρη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών, στις 28 Φεβρουαρίου 2023.

ΧΑΛΑΣΜΕΝΕΣ ΜΠΑΡΕΣ

Το δυστύχημα σημειώθηκε λίγο μετά τις 6 το απόγευμα της 21ης Ιουνίου 2022, όταν ο 34χρονος οδηγός του Ι.Χ. Τοτίλα – Κωνσταντίνος Μπούμπας, στην προσπάθειά του να διασχίσει την ισόπεδη διάβαση στη συμβολή της οδού Μεθονίου με τη σιδηροδρομική γραμμή (σ.σ. απέναντι από το σχολικό συγκρότημα του 7ου Γυμνασίου και του 13ου Λυκείου στον Αγ. Γεώργιο), παρασύρθηκε από αμαξοστοιχία της Hellenic Train που οδηγούσε 56χρονος μηχανοδηγός, ενώ κινούνταν από τον Βόλο με κατεύθυνση προς τη Λάρισα. Από τη σφοδρότητα της σύγκρουσης, το Ι.Χ. παρασύρθηκε για μέτρα και κατ τέληξε επί της οδού Κάρλας, με τον 34χρονο να βρίσκει ακαριαίο θάνατο.

Η διάβαση είχε προειδοποιητικές πινακίδες κινδύνου, ωστόσο, λόγω ηλεκτρονικής βλάβης, δεν λειτουργούσαν οι μπάρες (Αυτόματο Σύστημα Ισόπεδης Διάβασης – ΑΣΙΔ), οι οποίες θα απέτρεπαν το δυστύχημα, ενώ -για λόγους που ερευνώνται- μέχρι την αποκατάσταση της βλάβης δεν ελήφθησαν ούτε προσωρινά μέτρα προστασίας, όπως για παράδειγμα με την τοποθέτηση φύλακα μέχρι την αποκατάσταση της βλάβης.

Μάλιστα, για τη βλάβη στις μπάρες (σ.σ. μόνιμη κατάβαση – πτώση των ημιδρυφάκτων) της συγκεκριμένης διάβασης έπειτα από διαμαρτυρία κατοίκων της περιοχής αστυνομικός του Κέντρου Επιχειρήσεων της Αστυνομικής Διεύθυνσης Λάρισας ενημέρωσε τηλεφωνικά τον σταθμάρχη Βάρδιας, από τις 7 το πρωί την ημέρα του δυστυχήματος. Σημειώνεται πως σε επιστολή της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης, του συνδικαλιστικού φορέα δηλαδή του 56χρονου Βολιώτη μηχανοδηγού της μοιραίας αμαξοστοιχίας, για νεται λόγος για πλαστογραφία (νόθευση) εγγράφων, μεταξύ των οποίων, και φύλλα που ρείας. Μάλιστα, ο 56χρονος μηχανοδηγός υπέβαλε μήνυση, σύμφωνα με την οποία άγνωστος πλαστογράφησε τα φύλλα πορείας αμαξοστοιχιών, προσθέτοντας δελτίο ειδοποίησης για βλάβη καταρτισμένο μετά το δυστύχημα, όπως διευκρινίζεται στη μήνυση.

Ελευθερία (Β. ΚΑΚΑΡΑΣ)