18.4 C
Larissa
Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΕΙΔΗΣΕΙΣΑΠΟ ΕΛΛΑΔΑΣυνέδριο Economist: Βράβευση της Capital Group για τις πράσινες...

Συνέδριο Economist: Βράβευση της Capital Group για τις πράσινες επιλογές στον τομέα της Ναυτιλίας

Πρωτεργάτης της «πράσινης επανάστασης» στη ναυτιλία, η Capital Product Partners, κέρδισε το 1ο βραβείο για την κατηγορία «Βιώσιμη Ναυτιλία» στο συνέδριο του Economist. Ο πρόεδρος της εταιρείας Βαγγέλης Μαρινάκης παρέλαβε το βραβείο από τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Τακη Θεοδωρικάκο.

Ο πολύ μεγάλος αριθμός των συμμετοχών, οι οποίες αξιολογήθηκαν από την Κριτική Επιτροπή των GREEN AWARDS, που αποτελείται από κορυφαίους εμπειρογνώμονες του χώρου και στελέχη που διαθέτουν σημαντική εμπειρία και γνώση, αναβαθμίζει την αξία του βραβείου για την Capital που τα τελευταία τέσσερα χρόνια έχει επενδύσει περισσότερα από 3,2 δισ. δολάρια σε πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNGC).



Ο πράσινος προσανατολισμός της Capital αποδεικνύεται και από το σημαντικό επενδυτικό σχέδιο που έχει καταρτίσει για τη μετάβαση στην πράσινη ναυτιλία για την υλοποίηση του οποίου προχώρησε πρόσφατα στην έκδοση πράσινου ομολόγου, η οποία στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία.

Η επιθυμία της εταιρείας να συμβάλει στην προστασία του περιβάλλοντος φαίνεται και μέσα από την προσπάθεια ανάπτυξης της εταιρείας στη διεθνή αγορά θαλάσσιας μεταφοράς LNG και στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που αξιοποιούν τις τελευταίες τεχνολογίες στη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου όπως εξελιγμένα συστήματα πρόωσης, νέο σχεδιασμό γάστρας, συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας, όπως η λίπανση της γάστρας με αέρα, δυνατότητα σύνδεσης του πλοίου με το δίκτυο ηλεκτρισμού κατά τον ελλιμενισμό και πολλά αλλά.

Η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του στόλου της αποτελεί προτεραιότητα, καθώς εξασφαλίζει την περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας, αφού επιτρέπει να βρίσκεται η εταιρεία μπροστά από τις απατήσεις του όλο και εξελισσόμενου κανονιστικού πλαισίου και να παρέχει στους πελάτες της, αλλά τελικά και στους καταναλωτές, μεταφορικό έργο με μειωμένο αποτύπωμα άνθρακα.

«Μονόδρομος η πράσινη επανάσταση»

Την στρατηγική επιλογή της Capital εξήγησε μιλώντας στο Συνέδριο του Economist ο Βαγγέλης Μαρινάκης, πρόεδρος και ιδρυτής, Capital Maritime & Trading Corp τονίζοντας ότι η μετάβαση σε ένα πράσινο βιώσιμο μέλλον είναι μονόδρομος για την αντιμετώπιση των σημαντικών και πολύπλοκων προκλήσεων, μεταξύ των οποίων σοβαρή ενεργειακή κρίση και επισφάλεια, που αντιμετωπίζει η Ευρώπη.

«Το μέλλον του πλανήτη δεν ανήκει σε αυτοκρατορίες που χρηματοδοτούν πολέμους εκμεταλλευόμενες τη συνεχιζόμενη εξάρτησή μας από τα ορυκτά καύσιμα. Ανήκει στις δημοκρατίες που επενδύουν σε καθαρότερες πιο πράσινες τεχνολογίες, επιταχύνουν την Πράσινη Μετάβαση και βρίσκουν τρόπους για να σχεδιάσουν συλλογικά ένα βιώσιμο μέλλον» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Μαρινάκης δείχνοντας το δρόμο.

Η ελληνική ναυτιλία, τόνισε, έχει ήδη ξεκινήσει την πράσινη επανάσταση.

«Υπήρξε μια τεράστια προσπάθεια για την αντικατάσταση του ρωσικού φυσικού αερίου με LNG, αφού συνειδητοποιήσαμε ότι το να έχουμε αγωγούς από έναν μόνο πάροχο είναι επισφάλεια και τελικά παγίδα. Γι’ αυτό προσπαθήσαμε να βοηθήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο στη μεταφορά LNG, ακόμη και πριν από τη διακοπή της παροχής φυσικού αερίου που προκλήθηκε από τον πόλεμο.»

» Η ναυτιλία προσφέρει έναν αξιόπιστο, ευέλικτο και αποτελεσματικό τρόπο μεταφοράς LNG όπου αυτό χρειάζεται και χωρίς τα γεωπολιτικά, τεχνικά και περιβαλλοντικά προβλήματα που συνοδεύουν τα μεγάλης κλίμακας έργα κατασκευής αγωγών. Και είμαστε περήφανοι που η ελληνική ναυτιλία είναι σήμερα ηγετική δύναμη στη μεταφορά LNG» σημείωσε ο κ. Μαρινάκης.

Μιλώντας δε για τις σημαντικές επενδύσεις της Capital, αξίας 3,2 δισ. δολάρια, σε LNGC τα τελευταία τέσσερα χρόνια επισήμανε ότι «αυτό δείχνει το πόσο σοβαρά παίρνουμε το έργο της μείωσης της εξάρτησης της Ευρώπης από έναν μόνο προμηθευτή και έτσι δίνουμε τη δυνατότητα να απαντήσει η Ευρώπη στον τρέχοντα ενεργειακό εκβιασμό που δέχεται από τη Ρωσία. Οι αυξημένες επενδύσεις σε υποδομές LNG στην Ευρώπη είναι σήμερα η μόνη λύση για μια Ευρώπη λιγότερο εξαρτημένη ενεργειακά. Mέχρι να υλοποιηθεί ένα νέο κύμα έργων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Και ταυτόχρονα αυτό είναι ένα βήμα προς ένα πιο πράσινο μέλλον».

Νοιαζόμαστε για την κλιματική αλλαγή

«Το πιο εύκολο πράγμα θα ήταν να έρθουμε εδώ και να πούμε: Η ναυτιλία δεν είναι ο τομέας που συνεισφέρει περισσότερο στην κλιματική αλλαγή και στην υπερθέρμανση του πλανήτη. Παράγει μόνο το 3% των αερίων του θερμοκηπίου, παρόλο που αναλάμβάνει το 80% των παγκόσμιων μεταφορών. Αλλά στη ναυτιλία νοιαζόμαστε για την κλιματική αλλαγή. Ειδικότερα στην ελληνική ναυτιλία» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μαρινάκης, κρούωντας κώδωνα κινδύνου για το άμεσο μέλλον.

Η Ελλάδα, τόνισε, μπορεί να συνεισφέρει σημαντικά, γιατί ελέγχει τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο στον κόσμο. Όμως, με το μεγάλο μέγεθος έρχεται και η μεγάλη ευθύνη».

Υπάρχουν πολλοί στη ναυτιλιακή βιομηχανία, πρόσθεσε ο κ. Μαρινάκης χωρίς να μασάει τα λόγια του και να φοβάται την αλήθεια, «που βασικά θέλουν απλώς να ‘κερδίσουν περισσότερο χρόνο’.  Να επιτύχουν περισσότερες εξαιρέσεις για την ναυτιλία. Να αναβάλλουν τη μετάβαση στην Πράσινη Ναυτιλία. Όμως πρέπει να πάμε στην αντίθετη κατεύθυνση.

Να επιταχύνουμε την Πράσινη Επανάσταση που χρειάζεται η Ναυτιλία.

Να επιταχύνουμε την έρευνα για καύσιμα χαμηλών έως μηδενικών εκπομπών άνθρακα, από τα βιοκαύσιμα έως τις κυψέλες καυσίμου με χρήση αμμωνίας.

Με αυξημένες επενδύσεις σε συστήματα καθαρισμού καυσαερίων και σε όλες τις μορφές βιώσιμης ναυτιλίας.

Να καταστήσουμε τη βιωσιμότητα αναπόσπαστο μέρος της ναυτιλίας.

Στην Capital έχουμε κάνει όλα τα δυνατά βήματα για να είμαστε μέρος της Πράσινης Επανάστασης στη Ναυτιλία:

– Η Capital συμμετέχει σε ένα μεγάλο ερευνητικό ναυτιλιακό έργο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το ShipFC, που εξετάζει τη μετατροπή ενός πλοίου της ποντοπόρου ναυτιλίας ώστε να λειτουργεί με κυψέλες καυσίμου με χρήση αμμωνίας.

– Η Capital και ο Lloyd’s Register (LR) δοκιμάζουν τη χρήση βιοκαυσίμων σε ένα νέο πιλοτικό έργο στο πλαίσιο της έρευνας της ναυτιλιακής βιομηχανίας για καύσιμα χαμηλών έως μηδενικών εκπομπών άνθρακα σύμφωνα με τους στόχους μείωσης των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου (GHG) του ΙΜΟ. Το πρόγραμμα θα δοκιμάσει μείγμα καυσίμων με βιοκαυσιμα στο δεξαμενόπλοιο Apollonas που διαχειρίζεται η Capital. Ένα τανκερ μεταφοράς αργού πετρελαίου χωρητικότητας 300 χιλιάδων τονων DWT

– Η Capital συμμετέχει σε ομάδα κορυφαίων εταιρειών στις θαλάσσιες μεταφορές που διερευνούν τι πραγματικά συμβαίνει με τη χρήση αμμωνίας (NH3) ως ναυτιλιακού καυσίμου, εστιάζοντας στα ζητήματα ασφάλειας που πρέπει να αντιμετωπιστούν με επικεφαλής την Bureau Veritas Solutions Marine & Offshore.

– Η Capital είναι μέλος της Clean Shipping Alliance 2020, η οποία στοχεύει να προσφέρει υποστήριξη και εκπαίδευση σχετικά με τη χρήση και την αποτελεσματικότητα των Συστημάτων Καθαρισμού Καυσαερίων, προκειμένου να συμβάλει στην επίτευξη κοινών περιβαλλοντικών πρωτοβουλιών και πρωτοβουλιών βιωσιμότητας στους κλάδους της εμπορικής ναυτιλίας και της κρουαζιέρας.

Αυτά είναι μερικά μόνο παραδείγματα, που δείχνουν πόσο σοβαρά αντιμετωπίζουμε την πρόκληση της απαλλαγής από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Και είμαστε πρόθυμοι να επενδύσουμε ακόμη περισσότερους πόρους προς αυτή την κατεύθυνση».

Αναγκαία η στήριξη από την Ευρώπη

Ωστόσο, έσπευσε να προσθέσει ο κ. Μαρινάκης θέτοντας την Ευρώπη προ των ευθυνών της, «η μετάβαση στην Πράσινη Ναυτιλία είναι κάτι που χρειάζεται στήριξη και κινητοποίηση πόρων. Είναι σημαντικό η Ευρωπαϊκή Ένωση να υποστηρίξει ακόμη περισσότερο αυτή τη μετάβαση χρηματοδοτώντας την έρευνα και επίσης χρηματοδοτώντας νέες επενδύσεις.

Είναι σημαντικό ο τραπεζικός τομέας να δώσει προτεραιότητα στη χρηματοδότηση έργων «Πράσινης Ναυτιλίας. Είναι επιτακτική ανάγκη το ρυθμιστικό πλαίσιο της παγκόσμιας ναυτιλίας να λειτουργεί ως κίνητρο για τη μετάβαση προς βιώσιμες και φιλικές προς το περιβάλλον μορφές ναυτιλίας. Και φυσικά αυτό δημιουργεί επίσης πολλές νέες θέσεις εργασίας υψηλής ειδίκευσης.

Και αυτός είναι ένας τρόπος για να αποδείξει η Ευρώπη ότι μπορεί να μετατρέψει την υποτιθέμενη αδυναμία της, δηλαδή το γεγονός ότι δεν διαθέτει τα αποθέματα ορυκτών καυσίμων που έχουν άλλες περιοχές, σε δύναμη».

Δίνοντας το όραμα της επόμενης ημέρας ο κ. Μαρινάκης κατέληξε λέγοντας «Η ναυτιλία βρίσκεται στο επίκεντρο του παγκόσμιου εμπορίου. Είναι η σύνθετη ζωτική δραστηριότητα που διασφαλίζει ότι τα αγαθά φτάνουν στον προορισμό τους, ότι οι χώρες μπορούν να εξάγουν, ότι οι κοινωνίες μπορούν να ευημερήσουν, ότι οι άνθρωποι μπορούν να απελευθερωθούν από τη φτώχεια. Είναι η βασική υλική υποδομή της παγκοσμιοποίησης. Αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο μέρος των αλυσίδων εφοδιασμού που συντηρούν τον τρόπο ζωής μας. Και αν μέχρι τώρα η ναυτιλία ήταν μέρος του προβλήματος της υπερθέρμανσης του πλανήτη και μιας επικείμενης κλιματικής καταστροφής, τώρα έχει την ευκαιρία να είναι μέρος της λύσης!».

Πηγη: in.gr

google-news-logo

Ακολουθήστε το larisanew.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι όλες τις τελευταίες ειδήσεις.

Τελευταία Νέα

Σχετικά Άρθρα