17.9 C
Larissa
Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΕΙΔΗΣΕΙΣΑΠΟ ΕΛΛΑΔΑΓ. Πλακιωτάκης: Νέα υγειονομικά πρωτόκολλα στην ακτοπλοΐα – “Γαλάζια”...

Γ. Πλακιωτάκης: Νέα υγειονομικά πρωτόκολλα στην ακτοπλοΐα – “Γαλάζια” οικονομία (audio)

“Το πρώτο 15μερο του Απριλίου θα είμαστε έτοιμοι να ανακοινώσουμε τα νέα υγειονομικά πρωτόκολλα για τους επιβάτες στα πλοία”, εκτίμησε μιλώντας στο “Πρώτο Πρόγραμμα” ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης. Ο υπουργός αναφέρθηκε στη διασφάλιση της διασύνδεσης των νησιών της άγονης γραμμής με την ηπειρωτική Ελλάδα καθ΄όλη τη διάρκεια της πανδημίας στην “ανάσα” που δόθηκε με τη στήριξη της ακτοπλοϊας σε όλες τις άμεσα και έμμεσα εξαρτώμενες από αυτήν επιχειρήσεις, ενώ αναφέρθηκε και στην ανάγκη ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου και στην προσπάθεια, που είναι σε εξέλιξη, για άντληση κεφαλαίων από χρηματοδοτικά εργαλεία της Ε.Ε. O Γ. Πλακιωτάκης αναφέρθηκε και στις ενέργειες του υπουργείου Ναυτιλίας για τον επαναπατρισμό των 9 Ελλήνων ναυτικών που βρίσκονται εγκλωβισμένοι  στο πλοίο «Αngelic Power», που παραμένει αγκυροβολημένο στα ανοιχτά της Κίνας. 

Όσον αφορά στην Πανδημία και την αναστολή κίνησης επιβατών με συνεπακόλουθο την μείωση των εσόδων ο Γ. Πλακιωτάκης ανέφερε:



“Ως πρώτη προτεραιότητα θέσαμε την προστασία της δημόσιας υγείας. Γι΄αυτό και πέρυσι το Μάρτιο λάβαμε συγκεκριμένα μέτρα και κατορθώσαμε σε πολύ σημαντικό βαθμό να περιορίσουμε τις συνέπειες της πανδημίας και βρισκόμαστε σε πολύ καλύτερη κατάσταση από άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Η ακτοπλοϊα επιτελεί σημαντικό εθνικό έργο, αφού διασφαλίζει τη συνέχεια της ηπειρωτικής και της νησιωτικής Ελλάδας και για αυτό από την πρώτη στιγμή στηρίξαμε και συνεχίσουμε να τη στηρίζουμε με συγκεκριμένα μέτρα. Ενισχύσαμε τις ακτοπλοϊκές εταιρείες μέχρι σήμερα με 67 εκ. ευρώ και τους ναυτικούς μας με 7 εκ. ευρώ, ενώ, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες απόλαυσαν τα οριζόντια ευεργετικά μέτρα της κυβερνήσεως και αναφέρομαι στη μείωση του ΦΠΑ, την επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών, την αναστολή συμβάσεων εργασίας και τις αποζημιώσεις ειδικού σκοπού και βέβαια είμαστε διατεθειμένοι να στηρίξουμε και το 2021 το συγκεκριμένο κλάδο.

Στη δραματική μείωση της επιβατικής κίνησης συνέβαλλε η μείωση του τουριστικού προϊόντος σε κάθε όμως περίπτωση διαχειριστήκαμε με απόλυτη επιτυχία πέρυσι το καλοκαίρι την πανδημία και σε αυτό συνέβαλαν και οι επιβάτες και οι ακτοπλοϊκές εταιρείες και το προσωπικό τους, που τήρησαν τα περιοριστικά μέτρα”.

Υγειονομικό πρωτόκολλο στην ακτοπλοΐα – Πράσινο πιστοποιητικό

Όλα αυτά συζητούνται στην αρμόδια επιτροπή των ειδικών εμείς για παράδειγμα για να βελτιώσουμε ακόμη περισσότερο τα υγειονομικά μας πρωτόκολλα θα εκσυγχρονίσουμε το έντυπο που συμπλήρωναν στο καράβι οι επιβάτες, σε ψηφιακή μορφή, χωρίς να καταργηθεί για εκείνους που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες” επισήμανε ο Γ. Πλακιωτάκης. “Με την είσοδο του πράσινου διαβατηρίου εμβολιασμού θα υπάρξει και αλλαγή στα υγειονομικά πρωτόκολλα. Επομένως όλα αυτά συνεκτιμώνται και εκτίμηση μου είναι ότι το πρώτο 15ήμερο του Απριλίου θα είμαστε έτοιμοι να εμφανίσουμε τα νέα υγειονομικά πρωτόκολλα με βάση τα νέα ευρωπαϊκά δεδομένα” ανέφερε.

Όσον αφορά στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών της Άγονης γραμμής ο υπουργός ανέφερε χαρακτηριστικά “Αυτό που καταφέραμε καθ΄ όλη τη διάρκεια της πανδημίας, ήταν όχι μόνο να διατηρήσουμε σταθερή την επαφή των νησιωτών μας με την ηπειρωτική Ελλάδα και τα άλλα νησιά αλλά καταφέραμε να αυξήσουμε σε ποσοστό πάνω από 50% από τα 90 εκ. στα 138 εκ. ευρώ το 2021 το κονδύλι των άγονων γραμμών.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ΚΑΙ περισσότερες γραμμές ΚΑΙ καλύτερης ποιότητας πλοία ΚΑΙ ενίσχυση της νησιωτικής επιχειρηματικότητας σε μία περίοδο που τα νησιά μας δέχονται μεγάλη πίεση.

Διασφαλίσαμε αυτή τη συνέχεια για τους κατοίκους των ακριτικών νησιών, για παράδειγμα το Καστελόριζο σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς, έχει πλέον καθημερινή ακτοπλοϊκή κίνηση.

Ήταν πολύ σημαντική η στήριξη της ακτοπλοϊας από το υπουργείο μας και σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία και έδωσε ανάσα σε όλες τις άμεσα ή έμμεσα εξαρτώμενες από την ακτοπλοϊα επιχειρήσεις.

Για πρώτη φορά εφαρμόστηκε το μεταφορικό ισοδύναμο για τις επιχειρήσεις της Κρήτης από πέρυσι και βέβαια συνεχίζεται το 2021.

Αυτό που θέλω να τονίσω είναι ότι στο τελευταίο ν/σ που ψηφίσαμε πριν από περίπου ενάμιση μήνα προβλέπεται η χρηματοδότηση άγονων γραμμών, πολυετών συμβάσεων με χρηματοδότηση από το Ταμείο Παρακαταθηκών και την ΕΤΕΠ και διασφαλίζουμε καταρχήν τη σύνδεση ακριτικών περιοχών της πατρίδας μας και πετυχαίνουμε την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου”.

Είμαστε σε συνεχείς επαφές και με την Ε.Ε. αλλά και με το Ναυτιλιακό Επιμελητήριο Ελλάδος, για να μπορέσουμε να εντάξουμε τη ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου στο Ταμείο Ανάκαμψης. Είναι μονόδρομος, ένα πρόβλημα που θα αντιμετωπίσουμε τα επόμενα πέντε χρόνια η ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου και νομίζω με τέτοιου είδους πρωτοβουλίες και παρεμβάσεις σε σημαντικό βαθμό να το αντιμετωπίσουμε.

“Γαλάζια” Οικονομία

“Είναι μία πρωτοβουλία σε επίπεδο Ε.Ε. που αναφέρεται στο σύνολο των ενεργειών για τη στήριξη της “γαλάζιας” οικονομίας και κατ επέκταση των “γαλάζιων” επαγγελμάτων” επισήμανε ο υπουργός. “Πέρα από το να δώσουμε κίνητρα για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της ναυτιλίας – μην ξεχνάμε η ελληνική ναυτιλία εκπροσωπεί πάνω από το 54% της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, επομένως η Ελλάδα παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο-, πέραν όμως από την κλασσική ναυτιλία υπάρχουν οι παραναυτιλιακές δραστηριότητες, οι παραναυτιλιακές τεχνολογίες, οι επενδύσεις στον τομέα της ναυπηγικής και εδώ υπάρχει μία πρόκληση να εκμεταλλευτούμε αυτό το συγκριτικό πλεονέκτημα . Ήδη είναι σε εξέλιξη οι διαγωνισμοί για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και της Ελευσίνας”.

Για τον επαναπατρισμό ναυτικών λόγω πανδημίας ο Γ. Πλακιωτάκης ενημέρωσε ότι “Από τις πρώτες μέρες αναλάβαμε πρωτοβουλίες σε διεθνές επίπεδο και εθνικό. Κατορθώσαμε και πραγματοποιήσαμε πάνω από 7.000 επαναπατρισμούς ναυτικών, κάνοντας πράξη και ανταποκρινόμενοι στις απαιτήσεις της διεθνούς ναυτιλίας. Σε πολλά κράτη λόγω του ότι τα αεροδρόμια και τα λιμάνια, ήταν κλειστά, οι επαναπατρισμοί δεν ήταν εφικτό να γίνουν και σε πολλά μέρη εμφανίζονται δυσκολίες. Και εδώ η πανδημία έχει δημιουργήσει αρρυθμίες. Πολλά πληρώματα έχουν μείνει πάνω και από ένα χρόνο στα πλοία..”.

Angelic Power

” Από τις 11 Δεκεμβρίου, 22 ναυτικοί μεταξύ των οποίων και 9 Έλληνες -8 πλήρωμα και ένας καπετάνιος- έχουν εγκλωβιστεί σε αγκυροβόλιο στην Κίνα, αντικείμενο διαμάχης μεταξύ της ναυλώτριας και της διαχειρίστριας εταιρείας, υπάρχει ένταλμα σύλληψης από το ναυτικό δικαστήριο για το συγκεκριμένο πλοίο” είπε ο υπουργός αναφερόμενος στο πλοίο “Angelic Power” . “Θα πρέπει να ξέρετε”, διαβεβαίωσε, “ως υπουργείο Ναυτιλίας θα κάνουμε παρεμβάσεις σε πολιτικό επίπεδο -και μέσω της πρεσβείας μας και στους ομολόγους μου της Κίνας- ώστε να επαναπατριστούν οι ναυτικοί μας, διότι, πολλοί από αυτούς αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας και μάλιστα αρκετοί επιβαίνουν του πλοίου πάνω από 12 μήνες, έως και 17 μήνες. Και εγώ προσωπικά και το υπουργείο θα αναλάβει όλες τις πρωτοβουλίες, ώστε να λάβει αίσιο τέλος αυτή η περιπέτεια”.

Πηγή: Πρώτο Πρόγραμμα

Πηγη: ert.gr

google-news-logo

Ακολουθήστε το larisanew.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι όλες τις τελευταίες ειδήσεις.

Τελευταία Νέα

Σχετικά Άρθρα